25345
۰۴ مهر ۱۳۹۶

جوانان ایرانی /فعالیتهای بشر دوستانه

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: فعالیتهای بشردوستانه جوانان ایرانی در دیدگاه جهانیان مثال زدنی و حضور موثر، توانمند و توام با آگاهی جوانان داوطلب هلال احمر در عرصه های امدادی و حمایتی از دید نهادهای امدادی بین المللی و کشورهای مختلف زبانزد و سرآمد است.

به گزارش کودک پرس ،مسعود حبیبی در حاشیه مراسم پایانی ششمین نشست مشورتی شورای مرکزی مجامع کشوری دبیران کانونهای دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر در مشهد گفت: یک میلیون نفر جوان تا سن 29 سال در ایران عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هستند.
وی ادامه داد: عضویت 325 هزار نفر از این جمعیت عضو در سامانه جامع هلال احمر ثبت شده است. ثبت نشدن بقیه این جمعیت امدادگر بخاطر گستردگی و پراکندگی داوطلبان است اما اقدامات لازم جهت ساماندهی آنها آغاز شده است.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: همچنین سه هزار مهد کودک و مرکز پیش دبستانی در کشور عضو ‘کانون غنچه های هلال’ هستند که در قالب آموزشهای فرهنگی رویکردها و آموزشهای بشردوستانه و اخلاقمدار را به شیوه های مختلف به کودکان ارائه می دهند.
وی افزود: هشت هزار کانون دانش آموزی هلال احمر نیز در کشور در قالب طرح دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) با حضور هزاران دانش آموز فعال است که آموزش کمکهای اولیه و نحوه امدادرسانی در زمان وقوع حوادث احتمالی را بر عهده دارند.
حبیبی به برنامه ریزیهای متنوع جمعیت هلال احمر برای سنین مختلف اشاره و بیان کرد: تنها ظرف یک سال اخیر با همکاری آموزش و پرورش 400 هزار دانش آموز در سطح در هشت محور آموزشهای امدادی را فراگرفتند. استقبال و حضور جوانان، دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و دیگر اقشار جامعه از فعالیتهای داوطلبانه و بشردوستانه در هلال احمر بسیار فراوان و مایه خرسندی است.
وی ادامه داد: فعالیت 1200 کانون دانشجویی، 800 کانون جوانان، 250 کانون طلاب، 700 کانون روستایی و هشت هزار کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور نشانگر سطح بالای فعالیتهای داوطلبانه جوانان است.
ششمین نشست مشورتی شورای مرکزی مجامع کشوری دبیران کانونهای دانشجویی وجوانان جمعیت هلال احمر به مدت دو روز در مشهد برگزار شد. 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار