252144
۲۴ اسفند ۱۴۰۲
محصولات ایرانی

استقبال کودکان و شرکت‌های روس از اسباب‌بازی ها و صنایع فرهنگی کشور

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه کالای کودک روسیه و شرکت‌های پخش اسباب بازی از محصولات ایرانی عرضه شده در این نمایشگاه از مذاکرات ثمربخش با شرکت‌ها و مجموعه های فعال در حوزه صنایع خلاق روسیه از جمله وزارت صنعت روسیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مسعود حسنلو با اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به روسیه برای حضور در نمایشگاه کالای کودک روسیه، اظهار کرد: سفر روسیه برای شرکت در نمایشگاه KIDS RUSSIA و همراهی فعالان اکوسیستم صنایع خلاق در این رویداد و همچنین مذاکره با مسوولان دولتی روسیه در این حوزه بود. علاوه بر فعالین حوزه اسباب بازی که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، پاویون ایران را در این نمایشگاه برگزار کرده بودند؛ جمعی از فعالان مد و پوشاک و حوزه تعلیم و تربیت نیز در این سفر حضور داشتند.

حسنلو با بیان اینکه بالغ بر ۴۰ نفر از نمایندگان صنایع خلاق کشورمان در این رویداد حضور داشتند، تصریح کرد: نمایشگاه در سه روز برگزار شد، تولید کنندگان اسباب بازی کشورمان تعامل خوبی با شرکت ها و توزیع کنندگان روسی شکل دادند که امیدوارم این تعامل و همکاری ها تدوام داشته باشد.در این سفر همچنین با مجموعه ها و بنیادهایی که در حوزه صادرات صنایع خلاق فعال بودند؛از جمله وزارت صنعت روسیه و بنیاد صادراتی این کشور جلساتی برگزار شد.

وی یادآور شد: ما در این رویداد با رایزن فرهنگی، رایزن فناوری، مدیر بنیاد مد و لباس روسیه نیز جلسات جداگانه را تشکیل دادیم.

خانجانی، مدیر اجرایی گروه «تک سازان» از شرکت های حاضر در این رویداد هم گفت: ما با دو محصول «خرس‌های شگفت انگیز» و «مارپیچ لیزری» در نمایشگاه کودک مسکو شرکت کردیم. در بازی خرس‌های شگفت انگیز، شش لیوان خوش رنگ، 60 عروسک خرسی، تاس رنگ و تاس عدد، یک عدد برچینک و یک دفترچه راهنما در نظر گرفته شده است. 14 بازی مبتنی بر ابزار داخل این اسباب بازی طراحی شده که استفاده کننده می‌تواند تا 40 بازی نیز با ابتکار شخصی طراحی و به کودک آموزش دهد. خرس‌های شگفت انگیز مبتنی بر مونته سوری است و مفاهیم بسیار مهمی را در قالب بازی به کودک آموزش می دهد.

از جمله این مفاهیم می توان به شناخت رنگها، مرتب کردن، کنار، درون، بیرون، جلو، عقب، الگویابی، شمارش، جمع، تفریق و …. اشاره کرد. این بازی به زبان روسی ترجمه شد و در نمایشگاه مسکو در پاویون ایران به نمایش گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مارپیچ لیزری هم یک بازی شگفت آور و جذاب است که در آن با استفاده از آئینه و توکن‌های مختلف، نور لیزر هدایت می شود تا اهداف یکی یکی روشن شوند. این پدیده علمی دوست داشتنی در لحظاتی شیرین و چالش برانگیز، توانایی حل مسئله و تفکر منطقی استفاده کننده را افزایش داده و کمک می کند تا مهارت و استعدادهای کودکان و بزرگسالان کشف شود. مارپیچ لیزری، تلفیقی از علوم، فناوری، ریاضی و مهندسی است و برای استفاده کننده این فرصت را فراهم می‌کند که با تلاشی هیجان انگیز، قدرت هوش فضایی خود را مورد آزمون قرار دهد. در ماورای این چالش جذاب، یافتن راه حل برای استفاده کننده شگفت آور و برای بزرگسالان یادآور دورانی است که با تکه ای آئینه، نور خورشید را انعکاس داده و لذت می بردند.

خانجانی تصریح کرد: بازی مارپیچ لیزری در هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی، مقام اول کیفیت ترکیبی را از آن خود کرده است. گروه تک سازان این محصول با کیفیت را در بسته بندی جذاب و ترجمه شده به زبان روسی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

معافی، مدیر اجرایی اسباب بازی های «کیدل» نیز بیان کرد: کیدل اسباب بازیهایی را بر اساس سه اصل کلیدی ایمنی، کیفیت و ایجاد خلاقیت، طراحی و تولید می‌کند تا توانایی چندگانه کودکان را توسعه دهد.این محصولات با ترکیب رنگهای منحصر به فرد و با استفاده از تکنیک های رنگ شناسی و روانشناسی کودک، کاملا مطابق استانداردهای ایمنی و کیفیت جهانی تولید می شود.

وی افزود: مجموعه «کیدل» با شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی، با بررسی رفتار و علایق کودکان بازدید کننده، سعی دارد محصولات متنوع و جدید و خلاقانه بیشتری ارائه دهد. یکی از دستاوردهای شرکت در این نمایشگاهها، آشنایی کلی با روحیات و علایق و فرهنگ اسباب بازی در نقاط مختلف دنیاست.

دستاورد بعدی مشاهده میزان اشتیاق و علاقه کودکان با فرهنگ‌های متفاوت نسبت به اسباب بازی های چوبی است. همچنین شرکت در این نمایشگاهها و بررسی رفتار کودکان بازدید کننده، میزان تاثیر گذاری هر کدام از محصولات کیدل در ایجاد خلاقیت و شادی در کودکان را تا حدودی مشخص میکند.

کیدل سعی دارد با بررسی این وقایع، محصولاتی با کیفیت بهتر و خلاقانه تر ارائه دهد.

همدانی، مدیر اجرایی سپتا نیز تصریح کرد: بسیاری از شرکت های بزرگ زنجیره ای از کالاهای ایرانی بازدید کردند.این شرکت ها تمایل داشتند با ایران همکاری و تعامل داشته باشند،خوشبختانه با توجه به اینکه ما در این رویداد به شکل گروهی شرکت کرده بودیم؛ غرفه کشور ایران در نمایشگاه کالای کودک روسیه بسیار خوش درخشید و در نظر عموم جلوه کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما در این رویداد سعی کردیم کار گروهی را در مسکو به سرانجام برسانیم. در حال حاضر ما در مرحله بازار یابی الکترونیکی هستیم و ایمیل مارکتینگ را شروع کردیم. پیگیری های بعد از نمایشگاه بسیار مهم است. امیدواریم در تبادلات مالی نیز با چالش مواجه نشویم و آغاز صادرات صنعت اسباب بازی به روسیه را به صورت جدی و حرفه ای داشته باشیم.

تجمیع نزدیک به 35 تولیدکننده اسباب بازی های فکری و سرگرمی ایرانی در نمایشگاه کالای کودک روسیه (KIDS RUSSIA) نشان دهنده انگیزه تولید کنندگان برای نشان دادن فعالیت خود در صنایع فرهنگی و خلاق است.

این رویداد که با حضور گسترده فعالان صنعت اسباب بازی از داخل و خارج روسیه طی مدت چهار روز در مسکو برگزار شد فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های تولیدکنندگان ایرانی اسباب بازی در کشور روسیه و منطقه اوراسیا بود. امیدواریم با بستر سازی مناسب از سوی دولت و بهبود زیرساخت صادرات به کشور روسیه، تولیدکنندگان اسباب بازی، فرصت بیشتری برای پیشرفت و تعالی این صنعت بیایند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار