251779
۰۹ اسفند ۱۴۰۲
مشهد

لزوم بکارگیری خلاقیت جهت معرفی شاهنامه در رویداد «کودک و شاهنامه»

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شاهنامه اثری حماسی است اما باید از روش‌های خلاقانه و جذاب برای معرفی آثار استفاده کنیم تا مفاهیم اخلاقی برای نوجوانان نهادینه شود.

به گزارش کودک پرس ، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شاهنامه اثری حماسی است اما باید از روش‌های خلاقانه و جذاب برای معرفی آثار استفاده کنیم تا مفاهیم اخلاقی برای نوجوانان نهادینه شود.

سیدجلیل بامشکی ۸ اسفندماه، در کارگروه رسانه و مطبوعات رویداد «کودک و شاهنامه» اظهار کرد: فردوسی سبک‌های زیادی در ادبیات فارسی داشته و یکی از این سبک‌ها، استفاده از نام خداوند در سرایش شاهنامه است.

وی افزود: یکی از افتخارات ما وجود آرامگاه فردوسی در این شهر و قله‌ای برای معرفی مشهد، مفاخر و مشاهیر است. تلاش ما این است که از زوایای مختلف به شاهنامه فردوسی بپردازیم. یکی از ماموریت‌های ویژه معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد، توجه به موضوع فردوسی و ادبیات فارسی است و رسالت فرهنگسرای بهشت هویت مشهد است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: شاهنامه اثری کودکانه نیست، اما از پیر و جوان، کودک و نوجوان همه پای اشعار و قصه شاهنامه می‌نشینند و این یکی از ظرفیت‌های بزرگ فردوسی است. شاهنامه اثری حماسی است اما باید از روش‌های خلاقانه و جذاب برای معرفی آثار استفاده کنیم تا مفاهیم اخلاقی برای نوجوانان نهادینه شود.

توجه به هنر حماسی یکی از اهداف عالی در کانون پرورش فکری است

ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی در ادامه گفت: بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز با استفاده از ابزار جدید، هنر و فرهنگ که بتواند به صورت مبادله‌ای و فرایندی در حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد، دغدغه‌ای است که از ابتدا در کانون مطرح بوده است.

وی افزود: یکی از اهداف عالی در کانون، توجه به هنر حماسی باتوجه به کارکردهای آن برای کودک و نوجوان است و در این راستا مذاکراتی با شهرداری و آموزش و پرورش با هدف‌گذاری رسیدن به فضای هویتی کودکان صورت گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی بیان کرد: چندین رویداد طراحی شده که مواردی همچون تاریخ شاهنامه، حس وطن دوستی، هویت ملی، ایثارگری، فرهنگ پهلوانی و قهرمانی در قالب بازی وسرگرمی، غرفه‌های هنری، ادبیات، هوش فضایی و دنیای دیجیتال را در باز می‌گیرد و درصدد هستیم از دل تاریخ و قصه‌های شاهنامه به اتفاقات و دنیای امروز برسیم.

زره‌ساز گفت: امروزه در تمام کشورهای درحال توسعه پارک‌های موضوعی ایجاد شده و جای خالی آن در شهر مشهد باتوجه به وجود مضجع منور رضوی و آرامگاه فردوسی بسیار خالی است.

وی اضافه کرد: هدف کلان ما ایجاد فضای فرایندی و آموزشی برای رسیدن به هویت امروزی، تاریخی، انقلابی، دینی، هنری و حماسی است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار