249705
۰۷ آذر ۱۴۰۲
مرجان مظلومی

توجه به مسائل دوران نوجوانی حائز اهميت است

یک مربی کودک و نوجوان گفت: اگر والدین در مورد دوران نوجوانی اطلاعات علمی و تخصصی پیدا کنند قطعا چالش‌های این دوران کمتر می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، مرجان مظلومی، مربی کودک و نوجوان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد دوران نوجوانی است. توجه به احساسات و مسائل دوران نوجوانی و آموزش صحیح مهارت‌های زندگی به این قشر بسيار حائز اهميت است.

او در ادامه تصريح كرد: اغلب خانواده‌ها در مواجهه با دوران نوجوانی فرزندانشان ترس و نگرانی زیادی دارند. ما در این دوران شاهد چالش‌های زیاد بین والدین و فرزندان هستیم، این در حالی است که اگر والدین آموزش صحیح و کافی دیده باشند و در مورد دوران نوجوانی اطلاعات علمی و تخصصی پیدا کنند قطعا چالش‌های این دوران کمتر شده و فرزندانشان با سلامت روانی و موفقیت از این دوره عبور خواهند کرد.

مظلومی گفت: یک نوجوان با توجه به استقلالی که در این دوره نياز دارد علاوه بر خود به راهنمايی والدين هم احتیاج دارد. اکثر چالش‌های بین فرزندان و والدین از عدم توجه کافی به نیاز آن ها ايجاد می‌شود. مساله اصلی آن است که والدین بايد بدانند استقلال تا چه حد و به چه نحوی باید باشد تا موجب شکوفایی فرزندان شوند. والد مراقب والدی است که با یک نوجوان مانند دوران کودکی اش برخورد کرده و اغلب بجای او تصمیم می‌گیرد و یا سعی می‌کند به نحوی نوجوان را متقاعد کند تا مطابق میل والدین رفتار كند و این را می‌توان آغاز اختلاف و شکاف عاطفی والد_فرزندی دانست.

او در ادامه تصريح كرد: والد راهنما والدی است که در کنار نوجوان ایستاده نه در مقابل او و از زاویه دید نوجوان به مسائل نگاه می‌کند. سعی دارد که نیاز نوجوان را ببیند و برای رفع آن نیاز با کمک نوجوان به حل مساله بپردازد. والد راهنما به هیچ عنوان والدی نیست که بر امور نوجوان نظارتی نداشته باشد. خود کلمه‌ راهنما گواه این است که والدی نیست که فرزندش را در این دوران بحرانی رها کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار