موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
24926
۰۳ مهر ۱۳۹۶
توسط کمپانی سگار ساخته شد؛

«بیبی ایکس» کودک مجازی با رفتارهای واقعی و عاطفی

کمپانی جدید مارک سگار کودک مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Soul Machines» ساخته است که مانند یک بچه واقعی با تولیدکنندگان خود تعامل می‌کند و دارای واکنش عاطفی است.

به گزارش کودک پرس ، این بچه مجازی، ساخت کمپانی جدید مارک سگار به نام «Soul Machines»، است و درست مانند یک بچه واقعی با تولیدکنندگان خود تعامل می‌کند و دارای واکنش عاطفی است. «بیبی ایکس» تعامل یا هوش مصنوعی را جذاب و فریبنده نشان می‌دهد، درواقع هدف اصلی این پروژه هم دقیقا همین بوده است.

با هر تعامل، این بچه هوشمند بیشتر می‌آموزد که انسان بودن چگونه است. سگار یکی از طرفداران انسانی کردن هوش مصنوعی است، وی بر این باور است که ایجاد یک رابطه نمادین میان انسان و هوش مصنوعی می‌تواند در آینده بسیار مهم باشد.

 

بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی معتقدند که ربات‌ها و سیستم‌های هوشمند تنها در صورتی می‌توانند به پتانسیل کامل خود برسند که بیشتر و بیشتر شبیه به انسان‌ها شوند. به گفته این دانشمندان، هوش مصنوعی باید دارای احساسات و خاطراتی باشد که روی رفتارها و تصمیمات آنها تاثیر بگذارد چراکه خاطرات و احساسات هستند که انسان را تشویق به کسب تجریه‌های جدید می‌کنند.

تکنیک‌های سگار در این حوزه بسیار نوآورانه هستند، می‌توان شبیه‌سازی‌های پیچیده و جزئیات بیولوژیکی دقیقی را در کارهای وی مشاهده کرد که به صورت هنرمندانه‌ای انجام شده است. برای مثال، هر بار که «بیبی‌ایکس» لبخند می‌زند، درواقع چیزی را با حواس خود درک کرده که مغز شبیه‌سازی‌شده آن را تحریک کرده است تا اندورفین، دوپامین و سرتونین مجازی را در سیستم هوش مصنوعی آزاد کند.

 

سگار در این باره توضیح می‌دهد:‌ «دانشمندان تاکنون مدل‌های زیادی از سیستم‌های شناخت کامپیوتری ساخته‌اند اما هیچ‌کس آنها را درکنار هم قرار نداده است. ما آنها را به یکدیگر متصل کردیم و در یک بدن متحرک قرار دادیم. در تلاشیم تا یک سیستم عصبی مرکزی برای انسان‌های کامپیوتری بسازیم».

یکی دیگر از مخلوقات کمپانی Soul Machines، «نادیا» نام دارد که با صدا کیت بلانشت صحبت می‌کند و برای آژانس بیمه ناتوانی استرالیا کار می‌کند. سال آینده، نادیا به صورت تمام وقت در این آژانس مشغول به کار خواهد شد.

 

می‌توان به بیبی‌ایکس آموخت که چگونه پیانو بزند، به جوک‌ها بخندد و با انسان تعامل کند. به گفته سازندگان بیبی ایکس ارتباط برقرار کردن با این مخلوق هوش مصنوعی بسیار آسان است.

 

منبع: آنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار