24918
۰۳ مهر ۱۳۹۶
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد؛

چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم

برخی مردم به‌ راحتي تمام اين حرف‌ها را باور کرده و حتی در کلاس‌ هایی شرکت مي‌ کنند، براي درمان به آن طبيب‌ نماها مراجعه مي‌ کنند و بر سر سفره‌ شان محصولات آن شايعه‌ پردازان را مي‌ گذارند.

به گزارش کودک پرس ، همين چند ماه پيش بود که ويدئويي از مردي که خود را متخصص طب اسلامي معرفي مي‌ کرد، دست‌ به‌ دست مي‌ شد و فرزندش را واکسن نزده بود و می‌خواست با روش‌هاي عجيبي مثل گرفتن آب نخاع کودک که ادعا مي‌کرد از دستورات طب اسلامي است، او را درمان کند. آن فيلم کوتاه واکنش‌هاي بسياري را به‌ همراه داشت و خيلي از افراد، آن فرد را کودک‌ آزار ناميدند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ شاید به گوش شما هم خورده باشد در گوشه‌ و کنار افرادي که حتي بدون داشتن سواد کافي خواندن و نوشتن، ادعاي درمان‌ هاي معجزه‌ آسا دارند و به نام طب سنتي نسخه‌ هاي حتی چند صد هزارتوماني به دست مردم مي‌ دهند.

 

برخي ديگر که در سفره‌ هاي مردم نفوذ کرده و به اسم طب سنتي و طب اسلامي و قرآني ادعاهاي عجيب‌ و غريب مطرح کرده و از طريق فروش محصولات خود به کسب درآمدهاي آنچنانی مي‌ پردازند.

اينکه چرا هيچ‌ کدام از مراجع مسئول به پيگيري اين مسائل و اينگونه کلاهبرداري‌ ها نمي‌ پردازند موضوع مهمي است و جاي سؤال دارد، اما اينکه مردم به‌ راحتي تمام اين حرف‌ها را باور کرده و حتی در کلاس‌ هایی شرکت مي‌ کنند، براي درمان به آن طبيب‌ نماها مراجعه مي‌ کنند و بر سر سفره‌ شان محصولات آن شايعه‌ پردازان را مي‌ گذارند، سؤال بزرگ‌تري است.

 

هشدار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه ای به شهروندان در مورد طب اسلامی هشدار داد. در این پیام ضمن اشاره به مواردی از تبلیغات غیرمجاز در حوزه سلامت نکات زیر به اطلاع عموم رسانده شود:

1. عنوان طب اسلامی طبق نظر صاحب‌نظران و علما ازجمله آیت‌الله فاطمی نیا، واژه‌ای مجعول است و پشتوانه علمی و تاریخی ندارد.

2.درمان بیماری‌ها نیازمند دانش و تبحر خاص خود بوده و براساس قوانین موجود صرفاً پزشکان مجاز به انجام اقدامات درمانی می‌باشند و هیچ فرد دیگری در هر کسوت و لباسی مجاز به ویزیت و درمان بیماران نمی‌باشد.

3. درمان از طریق طب ایرانی (سنتی سابق) صرفاً توسط پزشکان متخصص طب سنتی مجاز است و این پزشکان پس از طی دوره هفت‌ساله طب عمومی، به مدت چهار سال در دانشگاه‌ها در رشته طب سنتی تحصیل می‌کنند.

4. بسیاری از مداخله کنندگان در حوزه پزشکی، فاقد مجوزهای لازم می‌باشند.

5.با توجه به عدم اطلاع بسیاری از مدعیان طب اسلامی از کارکرد بدن، بیماری‌ها، داروها و به‌منظور پیشگیری از بروز عوارض و رخدادهای غیرقابل‌جبران، پیشنهاد می‌شود افراد جهت درمان بیماران خود صرفاً به درمانگاه‌ها، مراکز و مطب‌های قانونی و معتبر مراجعه نمایند.

متأسفانه مکرراً موارد بسیاری از ادعاهای کذب، فریبکاری، سودجویی، سوءاستفاده از احساسات دینی شهروندان و ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر برای بیماران از سوی این افراد مشاهده می‌شود که لازم است هموطنان گرامی در این زمینه اطلاع داشته باشند.

 

منبع: خلیج فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار