252329
۰۴ فروردین ۱۴۰۳
مجتبی همتی‌فر

صدور بیش از 30 هزار مجوز تاسیس تطبیق یافته برای کودکستان ها

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: با توجه به تکلیف اساسنامه، تاکنون تمرکز سازمان بر استقرار خود و ساماندهی مراکز موجود بوده است. لذا بیش از 30 هزار مجوز تأسیس تطبیق‌یافته برای کودکستان‌ها صادر شده است و مجوز فعالیت آنها نیاز در حال صادر شدن است.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک، درباره ساماندهی مهدکودک ها اظهار داشت: در حال حاضر تمرکز سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بر ساماندهی مراکز موجود است که در قالب پروژه ملی تطبیق مجوزهای مهدکودک‌های زیر نظر سازمان بهزیستی و مراکز پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش آخرین مراحل خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که در این فرآیند، مؤلفه‌های مختلف مرتبط با فعالیت مرکز، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورت تطابق وضعیت با ضوابط و استانداردها، مجوز جدید با عنوان «کودکستان» صادر می‌گردد و مؤسس محترم می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک درباره تعداد مجوز های صادرشده به کودکستان هادر سال 1402 بیان کرد: با توجه به تکلیف اساسنامه، تاکنون تمرکز سازمان بر استقرار خود و ساماندهی مراکز موجود بوده است. لذا تاکنون بیش از 30 هزار مجوز تأسیس تطبیق‌یافته برای کودکستان‌ها صادر شده است و مجوز فعالیت آنها نیاز در حال صادر شدن است.

همتی فر عنوان کرد: همزمان به صورت تدریجی، زمینه ثبت درخواست‌های جدید برای تأسیس کودکستان نیز از طریق درگاه ملی مجوزها ایجاد شده است و بخشی از متقاضیان در فرآیند بررسی قرار دارند تا در صورت احراز شرایط، مجوز تأسیس را دریافت کنند. البته به دلیل برخی از مسایل فنی، موقتاً ثبت درخواست‌های جدید متوقف شده است که امیدواریم زودتر فعال گردد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار