248327
۱۰ مهر ۱۴۰۲
مهشاد فرهادپور

رئیس اورژانس دزفول: یک کودک شیرخوار بر اثر برگشت شیر مادر در گلو دچار انسداد راه هوایی شده بود که با تلاش و مشاوره تلفنی کارشناس ارتباطات اورژانس دزفول، نجات یافت.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت : تماسی از یک مادر پریشان مبنی بر کبودی صورت فرزندش و نبود علائم تنفسی در وی به مرکز ارتباطات اورژانس دزفول برقرار و بلافاصله اقدامات و مشاوره‌های لازم درمانی از سوی مهشاد فرهادپور کارشناس ارتباطات ۱۱۵ آغاز شد.

رضا معمارزاده افزود:  خانم فرهادپور با حفظ خونسردی و انجام مشاوره و آموزش‌های مانور رفع انسداد راه هوایی توانست از طریق مشاوره تلفنی، جان کودک شیرخوار را به لطف خداوند نجات دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به نکاتی پیرامون حوادث مشابه گفت: باید توجه داشت که در کودکان زیر یک سال (شیرخواران) فشردن شکم ممنوع است؛ در این موارد نوزاد را به صورت خوابیده به شکم روی ساعد یک دست با تکیه بر ران خود قرار داده، سر نوزاد را به سمت پایین و کل تنه را نیز مقداری به سمت پایین (۴۵ درجه) مایل می‌کنیم و با انگشتان دست، سر و گردن نوزاد را حمایت نموده و در این هنگام با کف دست دیگر بین ۲ کتف نوزاد پنج ضربه، وارد می‌کنیم.

وی افزود: پس از پنچ بار ضربه به پشت، درصورت رفع نشدن انسداد، سریع نوزاد را چرخانده و به پشت روی دست خوابانده، سر و گردن را با کمک انگشتان دست حمایت می‌کنیم و سپس با ۲ انگشت سبابه و میانی، درست زیر خط فرضی متصل کننده ۲ نیپل در خط وسط پنج بار عمل فشار بر قفسه سینه را تکرار می‌کنیم.

معمارزاده اظهارکرد: پس از هر بار انجام این مانور، داخل دهان برای وجود و خارج سازی هرگونه جسم خارجی قابل مشاهده بررسی شود درصورت مشاهده نکردن جسم خارجی به هیچ عنوان دست وارد دهان بیمار نشود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار