248663
۲۲ مهر ۱۴۰۲
کودکان و محیط های درمانی

ضرورت توجه به روحیه کودکان در محیط های درمانی

تقدیم به همه کودکان بستری در بیمارستان ها به ویژه پری ماه عزیز به بهانه روز کودک؛ ؛
ضرورت توجه به روحیه کودکان در محیط های درمانی
ضرورت توجه به روحیه کودکان در محیط های درمانی
فراموش نکنیم کودکان از آمپول می ترسند ؛

کادر درمان و محیط های درمانی کودکان یکی از موضوعات اصلی و حساس در حوزه درمان است مخصوصا کودکانی که دوره درمان طولانی دارند و مجبورند مدت زمان زیادی را در بیمارستان‌ بگذرانند.

به گزارش کودک پرس ، کادر درمان و محیط های درمانی کودکان یکی از موضوعات اصلی و حساس در حوزه درمان است مخصوصا کودکانی که دوره درمان طولانی دارند و مجبورند مدت زمان زیادی را در بیمارستان‌ بگذرانند.

معصومه پاداش ستوده: کودکان ما قلب دیگر ما هستند در خارج از بدنمان و والدین حاضرند همه ی هستی خود را برای یک لحظه رفاه و آسایش و آرامش کودک دلبندشان بدهند تا مویی از سر دردانه شان کم نشود.

وقتی کودکی بیمار می‌شود، شرایط مراقبت و پرستاری از او چندان ساده و راحت نیست، ولی همیشه با انجام کارهایی می‌توان این زمان را به خوبی سپری کرد.

پس نباید فراموش کرد، وقتی که یک کودک خردسال بیمار می‌شود باید تمام توجهی که نیاز دارد را از دیگران دریافت کند.

مراکز درمانی با هدف درمان و بهبود بیماران احداث می‌شوند، اما سیستم ارزیابی شان بیشتر به جنبه‌های کیفیت خدمات می‌پردازد و متاسفانه به رضایت کاربران از عوامل فیزیکی کمتر اهمیت می دهد.

طبق مطالعات روانشناسی و تجربه های مادران مشخص شده که محیط های درمانی و نوع خدمات دهی آنها حتی نوع برخورد پزشکان و پرستاران با کودک بیمار بر سرعت بهبود و سلامتی آنها تاثیرگذار است.

و این مساله هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مخاطب مراکز درمانی کودکان باشند.

کادر درمان و محیط های درمانی کودکان یکی از موضوعات اصلی و حساس در حوزه درمان است مخصوصا کودکانی که دوره درمان طولانی دارند و مجبورند مدت زمان زیادی را در بیمارستان‌ بگذرانند.

اکثر ما در خاطرات کودکی‌مان از دکتر و آمپول و بیمارستان وحشت داشتیم و این حس هنوز هم در بعضی از افراد کم و بیش وجود دارد.

طراحی ضعیف محیط های درمانی می‌تواند بر روان کودک تاثیر منفی بگذارد و در آنها استرس را ایجاد و یا تشدید کند. به همین دلیل در اکثر کشورها به طراحی محیط درمان کودکان توجه ویژه‌ای شده است.

مواردی که در طراحی محیط های درمانی برای کودکان باید مورد توجه قرار گیرند عبارت اند از وجود عناصر سرگرم‌کننده مانند تلویزیون، وسایل بازی، کتاب و غیره حتی رنگ دیوار و پرده ها و ملحفه ها نیز تاثیر خاص خود را دارند.

کودکان با وسایل بازی‌ و عروسک هایشان ارتباط عاطفی برقرار می‌کنند و حضور این عناصر در حین درمان می‌تواند استرس آن‌ها را کمتر کند و احساس نزدیکی آن‌ها را به محیط افزایش دهد.

از طرفی عشق ورزیدن به کودک بیمار یکی از بهترین درمان‌هاست. از اینرو در زمان بیماری انتظار می رود تا از پزشک و پرستار گرفته تا والدین همه به او بسیار اهمیت دهند و اطمینان خاطر دهند که در کنارش هستند.

لذا از کادر محیط های درمانی کودکان به ویژه در استان گیلان و رشت انتظار داریم، به نیازهای عاطفی کودک توجه کنند و در وهله نخست سعی کنند که شنونده‌ی خوبی باشند. اگر با صبر و حوصله بالا در کنار مادر و کودک بیمارش باشند آنها نیز متوجه این تلاش شما خواهند شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار