248030
۲۹ شهریور ۱۴۰۲
کتاب «مانند یک درخت»

همه ما «مانند یک درخت» هستیم

کتاب کودک «مانند یک درخت» به قلم ماریا جانفِرّاری، تصویرگری فلیچیتا سالا با ترجمه کتایون مهرآبادی از سوی نشر برکه منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا با شبیه نشان دادن انسان‌ها به درختان، زندگی انسان‌ها را با محیط زیست گره بزند. ماریا جانفراری همیشه عاشق درختان بوده و در کودکی‌اش همواره با درختان ارتباط داشته است؛ یا از درختان گردو بالا می‌رفته یا از سایه درختان استفاده می‌کرده است.

او در این کتاب ستون فقرات انسان را به تنه درخت، پوست انسان را به پوسته درخت و قلب انسان را به آوندهای موجود در برگ‌ها شبیه می‌کند. همچنین از زاویه دیگری به این ارتباط نگاه می‌کند و درختان را موجوداتی اجتماعی می‌داند و معتقد است که با هم ارتباط برقرار می‌کنند. نقاشی‌های فلیچیتا سالا در کنار متن‌های عمیق و ادبی ماریا جانفراری همخوانی عجیبی ایجاد کرده است.

در انتهای کتاب هم اطلاعات مفیدی درباره درختان، راه‌های حفظ درختان، اطلاعاتی درباره برگ‌ها و ریشه‌ها و بیماری‌های درختان به اختصار بیان شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«شاید هرگز به این فکر نکرده باشی، اما ما مانند درختان هستیم. هم تک‌تک‌مان مانند درختی کامل و زیباست و هم اجتماع‌مان مانند جنگل سرسبز و نیرومند است. می‌پرسی چگونه؟ برایت می‌گویم.».

کتاب «مانند یک درخت» در ۴۸ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۱۸ هزار تومان از سوی نشر برکه برای کودکان منتشر و در بازار عرضه شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار