247960
۲۷ شهریور ۱۴۰۲
افتتاح خانه کودک

مادران دانشجو چشم‌ انتظار افتتاح خانه کودک

رئیس دانشکده ابوالفتوح رازی(مادران) از آغاز عملیات اجرایی برای تاسیس خانه کودک مجتمع ویژه مادران خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم این فضا را برای کودکان مهیا کنیم تا هم کودکان در کنار مادرانشان آرامش داشته باشند و هم مادران دانشجو با آرامش خاطر به تحصیل خود بپردازند.

به گزارش کودک پرس ، مجتمع ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)؛ اولین و تنها دانشکده ویژه مادران در سطح استان تهران به منظورتبیین جایگاه شایسته زن در مجموعه حیات اجتماعی و ارج نهادن به کانون خانواده و تکریم مقام رفیع مادران و پرورش زنان بزرگ در دامن نظام اسلامی و ایجاد فرصت برای حضور بانوان نخبه در صحنه های علمی پژوهشی و اجتماعی کشور؛ در منطقه صفاییه شهرری به عنوان تنها واحد مختص بانوان و دانشگاه حامی مادران در استان تهران در سال 97 تاسیس شده که راه‌اندازی اتاق نگهداری کودک و مهدکودک به عنوان یکی از تسهیلات ویژه این واحد در بدو تاسیس تعریف شده است.

با توجه به اینکه خانه کودک واحد ویژه مادران تا کنون راه‌اندازی نشده؛ مادران دانشجو در حال حاضر کودکان خود را به مهد کودکی که در مجاورت مجتمع ابوالفتوح رازی قرار دارد می‌سپارند و همچنان چشم‌انتظار افتتاح خانه کودک واحد ویژه مادران هستند تا طبق وعده‌ها باری از دوششان برداشته شود و با آرامش خاطر و در کنار فرزندانشان به تحصیل بپردازند.

در همین راستا و برای اطلاع از آخرین وضعیت شرایط و تسهیلات ویژه تعریف شده برای این واحد اختصاصی، گفت‌وگویی داشتیم با  سیده فاطمه حسینی میرصفی؛ رئیس مجتمع ابوالفتوح رازی(واحد ویژه مادران) که در ادامه می‌خوانید:

رئیس دانشکده ابوالفتوح رازی(مادران) از آغاز عملیات اجرایی برای تاسیس خانه کودک مجتمع مادران خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم این فضا را برای کودکان مهیا کنیم تا هم کودکان در کنار مادرانشان آرامش داشته باشند و هم مادران دانشجو با آرامش خاطر به تحصیل خود بپردازند.

جانمایی خانه کودک انجام شده است/ آموزش مهارت‌های ضروری به کودکان با همکاری مرکز رشد دانشگاه

وی با بیان اینکه جانمایی خانه کودک انجام شده است، اضافه کرد: هر چند راه اندازی این فضای نگهداری کودک در دستور کار واحد قرار گرفته اما تا زمان افتتاح تدابیری صورت گرفته تا مادران دانشجوی واحد، کودکان خود را به کودکستانی که در نزدیکی و همسایگی واحد مادران قرار دارد، بسپارند اما فضای استراحتگاه ما برای کودکان هم مناسب است.

میرصفی تصریح کرد: برای راه اندازی خانه کودک واحد ویژه مادران با مذاکراتی که با مرکز رشد دانشگاه صورت گرفته است مقرر شده که این فضا صرفا محیطی برای نگهداری کودک نباشد بلکه مباحثی چون ارتقای مهارتی و.. هم در دستور کار جدی ما قرار دارد که البته اندکی زمان بر خواهد بود اما با افتتاح آن یک گام بسیار مثبت در این زمینه برداشته شده است.

برنامه‌ریزی‌ها برای جذب دانشجوی بین‌الملل/ اختصاص یکی از ساختمان‌های مجتمع برای راه‌اندازی خوابگاه خواهران

وی با اشاره به اینکه تا به حال دانشجوی بین الملل در واحد ویژه مادران نداشته ایم اما برنامه جدی برای جذب آن داریم، اضافه کرد: در صورت موافقت برای جذب دانشجوی بین الملل فضای خوابگاهی را نیز مهیا داریم و به طور کلی راه‌اندازی خوابگاه خواهران در داخل واحد در دستور کار ما قرار دارد.

میرصفی ساختمان اداری، ساختمان آموزشی، کتابخانه، مرکز مشاوره امین،سالن ورزشی، سالن آمفی تئاتر و اتاق اساتید را از دیگر بخش‌های این واحد برشمرد و گفت: یکی از ساختمان‌ها را برای کاربری خوابگاه خواهران درنظرگرفته ایم که در صورت جذب دانشجوی بین الملل راه اندازی می‌شود.

بانوان ساکن صفائیه هم می‌توانند از امکانات واحد ویژه مادران بهره‌مند شوند

رئیس دانشکده ابوالفتوح رازی(مادران) گفت: طبق توافق صورت گرفته با شهرداری شهرری مقرر شد تا با همکاری این سازمان، واحد مادران برنامه‌های روتینی را به صورت مستمر در حوزه میز خدمت از جمله تغذیه، مامایی، روانشناسی، طب سنتی، بازیافت و… داشته باشد که علاوه بر دانشجویان، بانوانی که در همسایگی واحد هستند هم می‌توانند از ظرفیت‌ها و امکانات میز خدمت بهره بگیرند.

میرصفی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره امین در واحد ویژه مادران افزود: دانشجویان ما همچنین می‌توانند از خدمات مشاوره بهره مند شوند و راه‌اندازی مرکز مشاوره امین در این دانشکده با استقبال خوب دانشجویان، خانواده‌های آنان و همچنین بانوان و خانواده‌هایی که در همسایگی واحد قرار ارند مواجه شده است.

وی تصریح کرد: واحد مادران و مرکز مشاوره امین آماده ارائه خدمات مشاوره به متقاضیان در سطح شهرری است ضمن اینکه در کلینیک سلامت واحد که پزشک معتمد متخصص و عمومی روزهای دوشنبه در واحد استقرار دارند مراجعان به صورت رایگان ویزیت و معاینه می‌شوند و در صورت نیاز نسخه پزشکی برای آنها صادر می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار