247890
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
آلودگی کودکان به آسم

برخی مهدکودک ها باعث آلودگی کودکان به آسم می شوند

نوعی باکتری موجود در مهد کودک ها می تواند در بروز علائم اولیه آسم در کودکان نقش داشته باشد. انتخاب مهدکودک می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت تنفسی کودک در طول زمان تأثیر بگذارد.

به گزارش کودک پرس ، نوعی باکتری موجود در مهد کودک ها می تواند در بروز علائم اولیه آسم در کودکان نقش داشته باشد انتخاب مهدکودک می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت تنفسی کودک در طول زمان تأثیر بگذارد.این تحقیق نگرانی هایی را در مورد اثرات طولانی مدت حضور در مهد کودک ها بر سلامت تنفسی کودکان ایجاد می کند.
محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه که به نام اینسرم نیز شناخته می شود، نمونه های گرد و غبار را از ۱۰۳ مهد کودک در پاریس با استفاده از جاروبرقی های تخصصی جمع آوری کردند.
آن ها سپس گرد و غبارهای جمع آوری شده را برای شناسایی انواع مختلف باکتری های موجود در این مکان ها تجزیه و تحلیل کردند.
دکتر آنابل بدار، محقق ارشد این مطالعه، در رابطه با نتایج این مطالعه می‌ گوید: ما مخلوط ‌هایی از باکتری ‌های مختلف و سایر میکروب‌ ها را در همه جا پیدا می ‌کنیم  که  بیرون از منزل، داخل خانه، روی پوست و حتی داخل بدنمان زندگی می کنند.
این کلنی های باکتری که به عنوان میکروبیوتا شناخته می شوند، می توانند مفید باشند یا اثرات مضر بر سلامتی ما داشته باشند. در این میان کودکان خردسال از طریق پوست و دهان و تنفس با باکتری های محیط از جمله باکتری های موجود در مهد کودک ها در تماس هستند.
دانشمندان بر اساس نمونه هایی که جمع آوری کردند، باکتری ها را به چهار دسته دسته بندی کردند. آنها دریافتند که یک گروه، تحت سلطه باکتری های موسوم به استرپتوکوک و لاکتوکوکس، با افزایش خطر خس خس سینه (یک علامت هشدار دهنده اولیه آسم) در کودکان مرتبط است.
دکتر آنابل بدار، در ادامه توضیحاتش می افزاید: تحقیقات ما نشان می دهد که تفاوت هایی در خطر خس خس مکرر بر اساس نوع باکتری های موجود در مهدکودک وجود دارد.
در این مطالعات همچنین با والدین ۵۱۵ کودک که میانگین سنی دو سال داشتند و در این مهدکودک ها حضور داشتند، مصاحبه شد. از والدین پرسیده شد که آیا فرزندانشان علائمی از مشکلات تنفسی مانند خس خس سینه نشان داده اند یا خیر.
نتایج نهایی این مطالعه نشان می دهد که انتخاب مهدکودک می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت تنفسی کودک در طول زمان تأثیر بگذارد. دانشمندان تأکید می‌کنند که تحقیقات آینده به عواملی مانند روش‌های تمیز کردن و تهویه که می‌ تواند بر انواع باکتری ‌های موجود تأثیر بگذارد، بررسی خواهد شد. کارشناسان معتقدند این مطالعه گامی رو به جلو در درک رابطه بین محیط و سلامت ما است.
در خاتمه گفتنی است محققان قصد دارند به نظارت بر سلامت کودکان حاضر در این مطالعه  ادامه دهند تا ببینند که آیا با افزایش سن آن ها  به آسم مبتلا می شوند یا خیر. هدف آنها همچنین بررسی سایر عواملی است که ممکن است بر حضور باکتری های خاص در مهدکودک ها تأثیر بگذارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار