موقعیت فعلی شما : خانه/نوزاد و شیرخوار
247879
۲۵ شهریور ۱۴۰۲
کمبود شیر خشک

کمبود شیرخشک در بزرگترین استان کشور

کمبود شیرخشک در کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور، مشکلاتی را برای والدینی که نوزاد و کودک دارند، ایجاد کرده است.

به گزارش کودک پرس ، کمبود شیرخشک طی هفته‌های اخیر در کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور، مشکلاتی را برای والدینی که نوزاد و کودک دارند، ایجاد کرده است.

بروز این مشکل هم در شهرستان‌های شمالی و هم شهرستان‌های جنوبی استان مشهود است و اگر چه تا به حال برخی تلاش‌ها برای رفع این مشکل انجام شده است، اما مشکل تهیه و تامین شیرخشک، با توجه به کمبود آن همچنان دامنگیر خانواده‌های کرمانی دارای نوزاد و کودک می‌باشد.

رییس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مصاحبه‌ای در این خصوص گفته است: “به دلیل کاهش عرضه شیرخشک نان، مصرف سایر شیرخشک‌ها افزایش پیدا کرده و به همین دلیل این برند‌ها نیز کمیاب شده اند”.

مریم رامش با بیان اینکه “محموله ۱۷ هزار تایی شیرخشک “ب ب لاک”، ۱۲ هزارتایی “آبتامیل” و ۲۵ هزارتایی “نان” طی چند روز اخیر به استان کرمان رسیده است” اعلام کرد: “نسبت به ارسال مقدار کم این شیرخشک اعتراض کردم، که قرار است مقدار مورد نیاز استان کرمان به‌تدریج تامین شود و امیدواریم با این روند تا پایان ماه جاری مشکل حل شود”.

او یکی از راه‌های پیشگیری از قاچاق شیرخشک را راه اندازی سامانه تیتک عنوان کرده و اظهار داشته: “دانشگاه علوم پزشکی در حال راه اندازی این سامانه است، زیرا در این سامانه با درج نام و کد ملی کودکان شیرخشک ارائه می‌شود”.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار