موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
244648
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

تداوم بحران کمبود شیرخشک کودکان در آمریکا و افزایش واردات

در حالی که هشت سناتور آمریکایی خواستار رسیدگی فوری به بحران کمبود شیرخشک کودک در سراسر این کشور شدند، جو بایدن از افزایش واردات این محصول خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،به‌دنبال کمبود گسترده شیرخشک کودک در سراسر آمریکا، هشت سناتور دموکرات، در نامه‌ای به وزیر کشاورزی نوشتند نزدیک به 90 درصد شیرخشک‌های آمریکا تنها توسط 4 شرکت تولید می‌شود و این موضوع باعث ایجاد نگرانی برای خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار شده است.

اعضای برخی کمیسیون‌های کنگره از جمله کمیسیون انرژی و تجارت و کمیسیون نظارت نیز در نامه‌ای به مدیران 4 شرکت تولید شیرخشک از آنها خواستند هرچه سریعتر موانع موجود قطع زنجیره تأمین این ماده حیاتی را بردارند و ضمن افزایش تولید خود، این کالا را با قیمت پایین‌تر در اختیار خانواده‌های آمریکایی قرار دهند.

براساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده است، پس از آنکه گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره نیز خواستار انجام اقدامات مهم و فوری دراین‌باره از سوی دولت بایدن شدند، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید از تلاش چندماهه دولت برای حل موضوع کمبود شیرخشک بچه خبر داد اما پنجره روشنی را برای مشخص کردن زمان دقیق رفع این کمبود باز نکرد و همین امر باعث نگرانی‌های بیشتر شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز درباره این بحران گفت: ما به‌شدت به‌دنبال رفع این کمبود هستیم و گمان نمی‌کنم در زمان حاضر موضوعی مهمتر از این موضوع وجود داشته باشد و ما در حال انجام اقدامات بسیار مهم و کوتاه‌مدت هستیم.

وی با اشاره به وب‌سایت جدیدی که برای تأمین شیرخشک بچه به‌تازگی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ما در حال افزایش واردات شیرخشک بچه از کشورهای دیگر هستیم.

با وجود آنکه مقامات ارشد دولت بایدن اظهار کردند که “توجه چندماهه به موضوع کمبود شیرخشک باعث شده بود که 4 هفته پیش از بسته شدن بزرگترین کارخانه تولید شیرخشک در آمریکا، ما شاهد تولید متناسب و کافی این محصول باشیم”، منتقدان این پرسش را مطرح می‌کنند: چرا کمبود شیرخشک آن‌قدر شدت گرفته است و چرا با وجود توجه چندماهه دولت به این موضوع، بحران همچنان پابرجاست و ما شاهد کمبود گسترده شیرخشک هستیم؟

این در حالی است که روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: مجلس نمایندگان هفته آینده طرحی را ارائه خواهند داد که در آن به مقامات و مسئولان «برنامه غذایی مکمل مخصوص بانوان، کودکان و نوزادان» این اجازه را خواهد داد به موضوع قطع زنجیره تأمین شیرخشک توجه ویژه کنند و مقررات خاصی را دراین‌باره که به امنیت تولید ارتباط نداشته باشد، اعمال کنند.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که با نایاب شدن شیرخشک، خرده‌فروش‌های بزرگ این کشور شروع به جیره‌بندی این محصول بسیار حیاتی برای نوزادان و کودکان کردند.

شبکه خبری «یو‌اس‌ای تودی»، با اشاره به اتمام موجودی شیرخشک در انبار فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها اعلام کرد که برخی از آنها در هر خرید به‌صورت حضوری و یا آن‌لاین بیش از سه قوطی شیرخشک به خریداران نمی‌فروشند.

بر اساس آخرین آمار شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بازار موسوم به “دیتاسمبلی” Datasembly، بین ماه‌های نوامبر و آوریل، نرخ اتمام موجودی برای شیرخشک نوزاد (یک جایگزین تولیدشده برای شیر مادر که بیشتر از شیر گاو ساخته می‌شود) از تک‌رقمی به نزدیک 40 درصد در سراسر آمریکا افزایش یافت و حتی در برخی ایالت‌ها از 50 درصد فراتر رفت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز اعلام کرد که یافتن شیرخشک برای والدین به چالشی بزرگ تبدیل شده است و توضیح داد که برخی مجبورند با رفتن به ایالت‌های مجاور کل مسیر را رانندگی کنند یا در رسانه‌های اجتماعی از دیگران درخواست کنند تا هر منبع اضافی را که ممکن است داشته باشند به اشتراک بگذارند یا حتی مبادله کنند.

«بن رایش»، مدیرعامل دیتاسمبلی، گفت: تورم، کمبود زنجیره تأمین و تقاضای زیاد، نوسان بی‌سابقه‌ای را برای شیرخشک به‌همراه داشته است.

در روزهای گذشته کمبود شیرخشک در فروشگاه‌های آمریکا بسیاری از خانواده‌های این کشور را نگران کرده است و حالا این نگرانی به کشور کانادا نیز کشیده است به‌طوری که بسیاری از خانواده‌ها مجبورند برای تهیه شیرخشک کیلومترها رانندگی کنند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار