248575
۱۹ مهر ۱۴۰۲
شیر خشک

تولید ماهانه شیر خشک به ۱۸ هزار تن رسید

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۷ تا ۱۸ هزار تن شیر خشک در کشور تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش کودک پرس ،رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۷ تا ۱۸ هزار تن شیر خشک در کشور تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

سیاوش سلیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۷ تا ۱۸ هزار تن شیر خشک تولید می‌شود، در حالیکه حداکثر نیاز کشور ۵ تا ۶ هزار تن است که بر این اساس ۱۰ تا ۱۲ هزار تن مازاد باید صادر شود.
به گفته او، بنابر آمار در ۵ ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۱۱ هزار تن شیر خشک به بازار‌های هدف صادر می‌شد، اما از اواخر خرداد و اوایل شهریور  صادرات دچار مشکل شد و اکنون به اوج خود رسیده است.
سلیمی ادامه داد: با توجه به نرخ پایه صادراتی و هزینه‌های بالای رفع تعهد ارزی، صادرات به کندی در حال انجام است که در این خصوص هشدار‌های لازم را داده ایم چراکه طبق روال همه ساله تولید شیرخام در فصل سرما افزایش می‌یابد که در نهایت بدلیل مشکل صادرات، امکان جذب از سوی کارخانه‌ها وجود ندارد.
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی قیمت جهانی شیر خشک را ۲.۴ دلار اعلام کرد و افزود: هم اکنون رقبا زیر ۲ دلار هر کیلو شیر خشک را در بازار‌های منطقه عرضه می‌کنند، در حالیکه قیمت پایه صادراتی ۲.۶ دلار ثابت مانده است و از طرفی ۹۵ درصد قیمت تمام شده تولید را شیرخام تشکیل می‌دهد که متاسفانه نرخ آن هیچ تغییری نداشته است.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار