247745
۱۸ شهریور ۱۴۰۲
برنامه های فرهنگی ویژه

تدارک ۱۲ برنامه فرهنگی ویژه زائران کودک و نوجوان در دهه آخر صفر

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی از تدارک ۱۲ برنامه فرهنگی و مذهبی در دهه پایانی ماه صفر ویژه والدین و زائران کودک و نوجوان در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خبرداد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام پایاب با اشاره به حضور گسترده کودکان در ایام دهه آخر صفر در حرم‌ مطهر رضوی گفت: مدیریت پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی را به مناسبت دهه آهر صفر برای عموم زائران به خصوص نوجوانان و کودکان در امکان متبرکه رضوی تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه «نمایشگاه ادب حضور» نخستین ویژه برنامه این مدیریت برای عموم زائران است، گفت: این نمایشگاه با محوریت آداب زیارت و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همزمان با آغاز دهه آخر صفر در راهروی شرقی صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپا می‌شود.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی، دومین برنامه ویژه عموم زائران را برپایی «محفل پرده خوانی و نقالی» در باغ رضوان جنب بست شیخ طبرسی حرم مطهر خواند و افزود: این برنامه جذاب به مناسبت دهه آخر ماه صفر از ۱۸ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام پایاب اضافه کرد: سلسله جلسات پرسمان دینی از ۱۵ لغایت ۱۹ شهریور ماه هر روز ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ با محوریت شرح مبارزات سیاسی امام رضا (ع)، صلح در سیره نبی مکرم اسلام و … در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی ویژه زائران حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی برپایی نشست تخصصی با موضوع برکات حضور امام رضا (ع) در ایران را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های این مدیریت در ایام دهه پایانی ماه صفر بیان کرد و گفت: این نشست تخصصی از ۲۱ لغایت ۲۵ شهریور ماه همه روز ساعت ۱۹ با حضور اساتید مجرب در مدرسه پریزاد تشکیل می‌شود.
مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: «محفل عزاداری پابوس» در آستانه فرارسیدن شهادت امام رضا (ع) به مدت سه روز از ۲۲ لغایت ۲۵ شهریور ماه در دو نوبت صبح و عصر در رواق دارالهدایه حرم مطهر ویژه کاروان‌های پیاده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پایاب در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه به مناسبت دهه پایانی ماه صفر الضمفر سه ویژه برنامه تخصصی برای نوجوانان مشهدی در حرم مطهر حضرت شمس الشموس برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: نخستین برنامه نشست تخصصی «نشان» با محوریت پاسخ به شبهات نسل نوجوان است که حجت الاسلام و المسلمین کاظم روحبخش به عنوان استاد و مربی در قالب ۴ جلسه در این نشست به شبهات طرح شده پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سلسله مراسمات عزاداری با عنوان «حلقات نور» ویژه نوجوانان به مدت ۱۰ روز صبح‌ها ساعت ۸:۳۰ و عصر‌ها ساعت ۱۶ در شبستان میلانی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که سخنرانی و نوحه خوانی جزو آیتم‌های این محفل نورانی به شمار می‌رود.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی تاکید کرد: همچنین هیئت نوجوانان رضوی از ۲۱ لغایت ۲۵ شهریور ماه در قالب ۱۰ جلسه در پایگاه نوجوان حرم مطهر امام رئوف برپا می‌شود که حاضران در این محفل، از سخنرانی وعاظ مشهدی و مداحان اهل بیت (ع) بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام پایاب با اعلام اینکه سه برنامه فرهنگی و مذهبی از سوی این مدیریت برای کودکان در این ایام بابرکت پیش بینی شده است، گفت: نخستین برنامه، مراسم عزاداری ناشنوایان با عنوان «عزاخانه دل» است که با موضوع امام شناسی و جهاد تبیین در صحن قدس بارگاه ملکوتی امام رئوف برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: هیئت کبوتران رضوی همزمان با آغاز دهه آخر ماه صفر به مدت ۱۰ روز در قالب محفل روضه خوانی همراه با قصه گویی و … در رواق کودک واقع در صحن پیامبر اعظم (ص) برپا می‌شود که والدین بزرگوار می‌توانند کودکان خود را به این رواق بسپارند و خودشان با خیال آسوده از زیارت حضرت رضا (ع) بهره‌مند شوند.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حسینیه کودک همزمان با آغاز دهه پایانی ماه صفر به مدت ۱۰ روز در دو نوبت عصر‌ها ساعت ۱۶ و شب‌ها ساعت ۲۰ میزبان کودکان در رواق کتاب واقع در صحن قدس و رواق دارالحجه (عج) است که اساتید حاضر در این دو رواق در قالب مداحی، قصه گویی و نمایش خلاق و مسابقه کودکان را با معارف رضوی آشنا می‌کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار