247644
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
اعضای کانون پرورش فکری

۱۲ هزار و ۶۰۴ کودک و نوجوان زنجانی عضو کانون پرورش فکری هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۱۲ هزار و ۶۰۴ کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هستند.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کودک و نوجوانان در ۲۸ مرکز کانونی شامل ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ مرکز سیار، ساماندهی شده اند.

وی با بیان اینکه مراکز سیار در قالب کتابخانه سیار در روستاها و مناطق محروم فعالیت دارند، اضافه کرد: هدف از ایجاد این مراکز تحقق عدالت در توزیع امکانات فرهنگی بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار طوری فعالیت می‌کنند که پاسخگوی نیاز کل استان باشند، اضافه کرد: هریک از کتابخانه‌های سیار ۱۵ تا ۳۰ پایگاه روستایی را تحت پوشش خود دارد.

عیسی‌خانی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد تاکید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ مطالعه در بین اعضاست، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کتاب‌های موجود در مراکز کانونی بیش از ۸۰۲ هزار جلد است که این کتاب‌ها مرتب به روزرسانی می‌شود تا اعضا بتواند از آخرین کتاب‌های چاپی در حوزه کودک و نوجوان بهره‌ ببرند.

وی با بیان اینکه در همین راستا تابستان سال جاری ۴۵ عنوان فعالیت در قالب ۲۴۶ کارگاه حضوری در کانون پرورش فکری برگزار شد، اضافه کرد: این کارگاه‌ها در قالب رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار شده و بازخورد مثبتی هم داشته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کارگاه خوشنویسی- زیبا نویسی، نقاشی مقدماتی و پیشرفته، طراحی، داستان، شعر سرایی، سرود، قصه گویی، هنرهای چاپ دستی(چاپ پارچه) از جمله کلاس‌هایی بود که در حوزه فرهنگی و کتاب برگزار شد.

وی گفت: سایر کلاس‌های برگزار شده در ایام تابستان نیز شامل سفالگری، عروسک سازی(پلیمری)، نقاشی مقدماتی و پیشرفته،نمایش خلاق، بازی خلاق، پرورش خلاقیت، گام به گام تا اندیشه، شعر و قصه، فن بیان-زبان بدن، تذهیب و نگارگری، پتینه- دکوپاژ، عکاسی، تصویرسازی، موسیقی، کودک(ارف)، نجوم مقدماتی و پیشرفته بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار