247529
۱۲ شهریور ۱۴۰۲
کانون پرورش فکری

خانه ادبیات کودک و نوجوان در کانون تشکیل شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت استان همدان در زمینه شعر و داستان و با وجود شاعران و نویسندگان مطرح در سطح کشور تشکیل خانه ادبیات کودک و نوجوان باید مهم‌ترین خروجی این انجمن‌های ادبی باشد.

به گزارش کودک پرس ، ظهر امروز انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و تعدای از اعضای فعال و کارشناس انجمن ادبی و مربیان در سالن جلسات کانون استان برگزار شد.

در ابتدا اعضا به خوانش سروده‌ های خود پرداختند؛ سپس معصومه ابراهیمی‌ هژیر در این جمع ادبی اظهار کرد: آن چیزی که در درون کودکان و نوجوانان ساری و جاری است و باید توسط فعالان حوزه کودکان و نوجوان کشف و به منصه ظهور برسد دنیای ادبیات است.

وی افزود: ادبیات روح  کودک و نوجوان را لطیف کرده و ذهن جستجوگر آنها را نسبت به اطراف ریزبین و دقیق می‌کند که می‌تواند اطراف خود را بهتر ببیند و بهتر از خود مراقبت کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه ادبیات می‌تواند تخیل کودک و نوجوان را قوی کند، ادامه داد: اولین چیزی که انسان به زبان جاری می‌کند همین کلماتی است که در ذهنش نقش بسته و شاعران و نویسندگان به این کلمات نظم داده و آنها را آرایش می‌دهند به گونه‌ای که به دل می‌ نشیند.

وی با بیان اینکه شاعران حوزه کودک و نوجوان حس و حال آنها را بیان می‌کند، گفت: با این سروده‌ها می‌توان دنیای آنها را بهتر شناخت و بهتر ارتباط برقرار کرد.

ابراهیمی‌ هژیر تصریح کرد: معتقدم وقتی کودک و نوجوانی در حوزه ادبیات قوی باشد روح او لطیف‌ تر بوده و کمتر دنبال آسیب‌ های جامعه خواهد رفت.

وی افزود: شما شاعران دنیا را دوست داشتنی‌تر دیده و همه را دوست دارید و اغلب لبخند بر لب دارید چون خود و اطرافیان خود را دوست دارید.

مدیرکل کانون توجه به انجمن و دورهمی اعضا و مربیان را در پرورش و کشف استعداد ادبی کودکان و نوجوانان مهم دانست و اظهار کرد: با ظرفیتی که استان همدان در زمینه شعر و داستان دارد و با وجود شاعران و نویسندگان مطرح کشوری که همدانی هستند، تشکیل خانه ادبیات کودک و نوجوان باید مهم‌ترین خروجی این انجمن‌های ادبی باشد.

وی گفت: به دنبال جذب اعضای بیشتری به این انجمن‌ها باشید و من برای تشکیل خانه ادبیات کودک و نوجوان شما را حمایت خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار