247480
۰۹ شهریور ۱۴۰۲
نشست فصلی مسئولان

فعالیت‌های کانون جزء فوق برنامه‌های کودکان و نوجوانان است

مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، فعالیت‌های کانون پرورش فکری را جزء فوق برنامه‌های کودکان و نوجوانان برشمرد.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا شمس‌ الدین مشاور استاندار و رئیس ستاد اقامه نماز استان، سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ هم‌زمان با ششمین‌ روز از هفته‌ی دولت با حضور در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر نقش اثرگذار مربیان این‌مجموعه، تأکید و اظهار کرد: مجموعه کانون پرورش فکری از نهادهای مؤفق در حوزه‌ی کودک و نوجوان است.

وی افزود: فعالیت‌های کانون جزء فوق برنامه‌های دانش‌آموزان است و مخاطبان کودک و نوجوان علاقه‌ای به کار اجباری ندارند برای همین اختیاری‌بودن فعالیت‌هاست که با میل و رغبت و انگیزه درونی به‌سوی کانون می‌آیند.

مشاور استاندار در ادامه‌ی سخنانش از مربیان خواست تا در مذاکرات خود با کودکان و نوجوانان دقت داشته باشند و گفت: مسائل تربیتی «هم‌پذیر» نیست و نبایست در مطالب خود از هم استفاده کنیم؛ بلکه باورپذیر کردن موضوع به مخاطبان، امری بسیار مهم است.

شمس‌الدین تأکید کرد: مسائل معنوی را برای مخاطبان کودک و نوجوان، درجه‌بندی نکنیم؛ چراکه جزء مسائل اصلی قلمداد می‌شوند و بایست در این زمینه، کارشناسی‌شده اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بسیاری از اتفاقاتی که روی داده، ناشی از یک ندانم‌کاری است؛ چون غیر الزامات را الزامی کردیم و همین باعث شد تا تلاش و زحمات ما تباه شود، پس مسائل فرعی را اصلی و مسائل اصلی را فدای مسائل فرعی نکنیم و یقین بدانیم که مسائل معنوی، اصل و هر مستحبی هم که واجب را تباه کند انجامش حرام است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در پایان سخنانش ضمن قدردانی از مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری در برگزاری جشنواره فجر تا فجر تصریح کرد: قوانین بایست بومی‌سازی شود تا به خروجی مناسبی برسد و شیوه‌ی دعوت کودکان به نماز نیز بایست کارشناسی باشد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار