247473
۰۹ شهریور ۱۴۰۲
مهرواره پژوهش

فراخوان نخستین مهرواره پژوهش کودک و نوجوان

نخستین فراخوان مهرواره پژوهش کودک و نوجوان کانون هرمزگان منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین مهرواره پژوهش کودک و نوجوان در سال جاری و با هدف ترویج روحیه کنجکاوی و کاوشگری و پرورش مهارت تفکر انتقادی و خلاق در بین کودکان و نوجوانان استان برگزار خواهد شد.
راحله خادمی کارشناس آموزش و پژوهش کانون هرمزگان از انتشار رسمی فراخوان این مهرواره همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: پژوهش به عنوان منبع اصلی تولید دانش،کلید پیشرفت جامعه های انسانی است و یافته های آن موجب بهسازی اوضاع اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و … کشورها می شود. از این رو بهتر است آموزش این مهارت مهم طی مسیر رشد هر فرد از کودکی تا نوجوانی آغاز شود و در نهایت کودکان و نوجوانان با یادگیری و انجام پژوهش و به پایان رساندن آن در مسیر شکفتگی توان فکری، خودباوری و حس اعتماد به نفس قرار گیرند.
وی افزود: این مهرواره ، گام بلندی است تا کودکان و نوجوانان سراسر استان با کمک مربیان کانون به صورت تدریجی با شیوه های حل مسئله، آفرینندگی ، چگونه اندیشیدن و تفکر آشنا شوند و یاد بگیرند اگر در متن مسئله ای قرار گرفتند چگونه آن را در ذهن خود به شکل سوالات مختلف دنبال کنند، فرضیه هایی را بسازند و با شیوه های کربردی به پاسخ های لازم دست یابند .
نخستین مهرواره استانی پژوهش کودک و نوجوان در چهار بخش : آزمایش و کاردستی علمی ویژه کودکان 7 تا 11 سال، پژوهش علمی و میدانی ویژه نوجوانان 12 تا 16 سال و یک تجربه ویژه مربیان فرهنگی هنری ادبی مراکز برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند با توجه به گروه سنی و علاقمندی خود ، آثاری در قالب فیلم و کلیپ و پاور پوینت تولید و در لینک مهرواره به نشانی https://hormozgan.kpf.ir/pazhohesh بارگزاری نمایند.
لازم به ذکر است، مهلت ارسال آثار تا 5 مهرماه 1402 می باشد و اختتامیه مهرواره در هفته پژوهش در اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار