247407
۰۶ شهریور ۱۴۰۲
مطالب دینی

تأثیرگذاری طرح غیرمستقیم مطالب دینی برای کودکان و نوجوانان

نویسنده کودک و نوجوان بیان کرد: به روز بودن مربی نسبت به علم روز ضروری است و این نکته که مطالب دینی در جای درست و با روش جذاب مناسب برای کودکان و نوجوانان و به صورت غیرمستقیم و با بازی و استفاده از ابزار قصه‌گویی مطرح شود، تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش کودک پرس ، همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» با حضور مریم حقی همایش تخصصی «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان»، مدیرکل کانون استان تهران، حجت‌الاسلام حسن محمودی، مربیان و مربی مسئولان مراکز در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران پنجشنبه ٢ شهریور برگزار شد.

آگاهی‌بخشی و معرفت‌افزایی از طریق تعمیق و ترویج تفکر دینی و اندیشه‌های اسلامی و همچنین ارتقای دانش و بینش و توسعه مهارت‌های شغلی مربیان و مربی مسئولان در حوزه مهدویت و مفاهیم مهدویت هدف از برگزاری این همایش بود.

حجت‌الاسلام محمودى نويسنده باسابقه و مدرس در مراکز آموزش و پرورش و نيز از سوابق تألیفی ایشان می‌توان به تألیف ۳۰ عنوان کتاب در زمینه مهدویت و نماز نام برد و کار در حوزه کودک و نویسندگی برای کودک و کتاب «نخود زرنگ» از آثار ایشان است.

حجت‌الاسلام محمودى، نويسنده کتاب «نخود زرنگ» در رابطه با «روش آموزش جذاب» گفت: از جمله مهمترین ویژگی‌های مربی برای کودکان و نوجوانان داشتن جذابیت، استفاده از طنز، خوشرویی و مهربانی و قابل اعتماد بودن است.

وى ادامه داد: به روز بودن مربی نسبت به علم روز ضروری است و این نکته که مطالب دینی در جای درست و با روش جذاب مناسب برای کودکان و نوجوانان و به صورت غیرمستقیم و با بازی و استفاده از ابزار قصه‌گویی مطرح شود، تأثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن محمودی در رابطه با مطالب اين دوره را به اين صورت شرح داد: مهمترین مسئله در بحث انتقال مفاهیم دینی این است که مربی و محتوا باید از جذابیت خاصی برخوردار باشد، اگر جذابیت در بحث محتوا باشد، خود محتوا جذاب می‌شود و دین آنقدر جذابیت دارد که اگر ما راه انتقال را بلد باشیم نوجوان و کودک به شدت جذب می‌شوند. امام رضا(ع) فرمودند: «اگر مردم زیبایی‌ها و جذابیت کلام ما را می‌یافتند به سمت ما می‌آمدند.»

وی افزود: یکی از راه‌های جذاب‌سازی معارف دین این است که از دریچه و قالب داستان وارد بحث شویم، داستان‌گویی قالبی همه فهم و همه پسند است و جذابیت خاصی دارد، امکان ندارد به کودکی داستان بگویید و کودک گوش ندهد. در آموزه‌های دینی ما اشاره شده است که شب‌ها به کودکان داستان بگویید و از روز دوم تولد می‌توان برای کودکان داستان گفت. داستان روشی بسیار اثرگذار است و غیرمستقیم معارف را آموزش می‌دهد.

مریم حقی، مدیرکل کانون استان تهران در رابطه با هدف از برگزاری این همایش بيان كرد: مربیان و مدرسین با «روش‌های انتقال مفاهیم متعالی به کودکان و نوجوانان» آشنا مى‌شوند، آنها می‌توانند از روش‌هایی استفاده کنند تا کلاس‌ها جذاب‌تری داشته باشند و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنند، در اين برنامه مربيان ابزارها و روش‌ها، محتوای مناسب و متناظر با کار کودک آشنا می‌شوند تا بتوانند از آنها در محل آموزش خود با کودک استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار