247116
۲۱ مرداد ۱۴۰۲
اولین نشست ستاد

اولین نشست ستاد اربعین منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد

اولین جلسه مدیران منطقه‌ای ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور مدیریت و جریان‌سازی فرهنگی محرم و اربعین حسینی در حوزه کودک و نوجوان با حضور مدیران کانون همدان، قم، کردستان و ایلام در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، اولین جلسه مدیران منطقه ای ستاد اربعین با حضور مدیران کانون پرورش فکری استان قم، همدان، کردستان و ایلام به صورت مجازی به میزبانی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست صمیمانه محمد غفاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث کشف استعدادهایی از کودکان و نوجوانان شده و خود نیز انگیزه‌ای برای حضور و شرکت در رویدادهای مختلف فرهنگی کانون می‌شود که امیدواریم مستمر باشد.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره شعر نیازمند انرژی و فکر و همت بالای است اظهار کرد: اینگونه جشنواره‌ها حال بچه ها را خوب می کند و باعث شد که شاعران کودک و نوجوان این شاعر بزرگ را بهتر بشناسند و باید برگزاری چنین جشنواره‌هایی را به فال نیک گرفت.

حمیدرضا گوهری به برپایی موکب‌های اربعین کانون استان کردستان اشاره و تصریح کرد: کانون کردستان در مرز باشماق برای سال دوم یک موکب و تماشاخانه سیار خواهد داشت که البته یک گروه نمایشی هم از تهران به مریوان خواهند آمد و به اجرای برنامه می پردازند.

وی با بیان اینکه اربعین یک رویداد مهم فرهنگی برای کشور است و ما در برپایی موکب‌ها به همکاری کانون‌های دیگر نیاز داریم، گفت: مرز باشماق یکی از زیباترین مسیرهای سفر اربعین است که سال گذشته زائران زیادی خصوصا از کشورهای دیگر چون ترکیه و آذربایجان داشتیم و اتفاقات زیبایی در این سفر برای زائران می‌افتد و ما به دنبال خدمات‌رسانی خوب برای زائران هستیم و نیازمند همکاری و یاری همکاران در شهرهای دیگر چون همدان و قم هستیم.

گوهری افزود: موکب دیگری در منطقه کم برخورد داریم که در سال گذشته کارهای فرهنگی بسیار خوبی برای بچه‌های این منطقه انجام دادیم و بچه‌ها با یک شور و حالی در برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی این موکب شرکت می کردند و با همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران کانون کردستان توانستیم خاطرات زیبایی را برای بچه‌ها رقم بزنیم.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تشکر از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر نوجوان و معرفی این شاعر بزرگ ملی گفت: امیدواریم این جشنواره یک شروعی برای برپایی جشنواره‌های دیگر و اشاعه مهر و محبت شود.
معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: کانون همدان سال گذشته اولین موکب خود را برگزار کرد و در سال جاری دو موکب خواهیم داشت یکی در منطقه روستای زاغه و دیگر در فیروزان.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از دست‌سازه‌های همکاران کانون هدایایی را برای کودکان و نوجوانان تهیه کردیم، افزود: بهتر است یک نقشه‌ای از موکب‌های کانون پرورش فکری در مسیر زائران تهیه کنیم که کودکان و نوجوانان زائر موکب‌های کانون را در مسیر سفر خود شناسایی و ازخدمات فرهنگی، ادبی و هنری کانون بهره‌مند شوند.

ابراهیمی‌هژیر تصریح کرد: کانون همدان آمادگی لازم برای همکاری با کانون‌های ستاد اربعین منطقه غرب کشور را دارد.

در ادامه این نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: کانون کرمانشاه پنج موکب در مسیر زائران در نظر گرفته که اولین موکب در شهرستان کنگاور است و دومین موکب که خاصترین موکب است در بیمارستان طالقانی بوده که بچه‌های دچار سانحه تصادف را کمک و یاری رسانده و مربیان کانون به عنوان کمک بیمار همکاری می کنند و مراقت این بچه‌ها هستند.

محمد خیاط‌زنجانی با بیان اینکه کانون کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ستاد ملی اربعین کودک و نوجوان انتخاب شده است، ادامه داد: یک موکب اسکان برای همکاران کانون داریم که تا 150 نفر گنجایش دارد و یک موکب در شهرستان قصرشیرین که پارکینگ است و دیگری نقطه سفر مرزی است که در این موکب تماشاخانه سیار خواهیم داشت که البته با همکاری اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه هنری یک موکب بزرگ تهیه کرده‌ایم که می‌توان از آن به عنوان سکوی فرهنگی منطقه صفر مرزی نام برد که با همکاری هم برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کانون کرمانشاه به دنبال هم‌پوشانی، و تعامل و همکاری است تصریح کرد: قطعا برنامه‌های که جمعی برگزار شود دارای کیفیت خیلی بالایی خواهد بود زیرا هدف ما ایجاد فضایی معنوی و جذاب برای قشر کودک و نوجوان و ایجاد خاطره‌ای خوش از این سفر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه به «بازی موکب‌داری پیربابا» ساخته سراج اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازی کودکان و نوجوانان با روش موکب‌داری و مسیرهای حرکت اربعین آشنا شده که در سال گذشته حدود 6 هزار نفر این بازی را نصب کرده بودند و به 60 نفر جایزه دادیم که می توان این بازی را به صورت منطقه‌ای انجام داد.

در ادامه این نشست مدیران کانون‌های استان قم، کردستان، کرمانشاه و همدان به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای همکاری بیشتر و موثرتر پرداختند.گفتنی است که ستاد اربعین کشور به منظور مدیریت و جریان‌سازی فرهنگی محرم و اربعین حسینی در حوزه کودک و نوجوان با استفاده و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها حوزه کودک و نوجوان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار کرده است و کانون پرورش فکری کرمانشاه به عنوان دبیرخانه ستاد ملی اربعین کودک و نوجوان انتخاب شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار