247113
۲۱ مرداد ۱۴۰۲
پوستر نخستین مهرواره

پوستر نخستین مهرواره کودک و نوجوان سه استان شمالی در رامسر رونمایی شد

از پوستر نخستین مهرواره کودک و نوجوانِ سه استان حاشیه دریای خزر که همزمان با هفته ملی کودک در رامسر برگزار می‌شود، رونمایی شد.

به گزارش کودک پرس ، از پوستر نخستین مهرواره کودک و نوجوانِ سه استان حاشیه دریای خزر که همزمان با هفته ملی کودک در رامسر برگزار می‌شود، رونمایی شد.

رییس کانون پرورش کودکان و نوجوانان رامسر با توضیح اینکه این نهاد دبیر برگزاری جشنواره است گفت: نخستین مهرواره کودک و نوجوان سه استان گیلان، مازندران و گلستان مهرماه ۱۴۰۲، با عنوان “نام دیگر انسان ماهی‌ست” همزمان با هفته ملی کودک با همکاری شهرداری و شواری اسلامی شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

فاطمه نعمتی سارخانلو  افزود: هدف از برگزاری این جشنواره توسعه و رشد فرهنگِ زیست بوم دریای خزر، آشنایی با فضاهای گردشگری و معماری منطقه، شناسایی و پرورش خلاقیتِ فرهنگی-هنری و بررسی دیدگاه کودکان و نوجوانان پیرامون این موضوعات است.

نعمتی با توضیح اینکه از روز شنبه هفته آینده فرایند ارسال آثار آغاز و تا ۳۰ شهریور ادامه دارد افزود: این جشنواره در بخش‌های متنوع  شامل شعر، عکاسی، نقاشی و داستان با سوژه‌های معماری، فضای تفریحی و فرهنگی و آرمان‌شهر در کنار ساحل ویژه گروه سنتی ۶ تا ۱۴ سال و در بخش ویژه نقاشی شامل گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال است که تمامی آثار می‌بایست زاییده ذهن و خلاقیت شرکت‌کنندگان باشد.

شهردار رامسر نیز در این نشست  کودکان و نوجوانان را آینده‌سازان ‌و منابع انسانی کشور دانست و افزود: دنیای امروز مبتنی بر رقابت است.  لازمه موفقیت در فضای رقابتی و تولید ایده و خلاقیت و سرمایه‌گذاری بر روی این گروه سنی است.

علی امینی‌شاد با توضیح اینکه رامسر به واسطه طبیعت زیبا، ظرفیتی بی‌بدیل و بستری حیرت‌انگیز برای ارتقاء شهری در جهت خلافیت و رشد خلق و خوی کودکان و نوجوانان است افزود: خوشبختانه رامسر نخستین شهر در منطقه شمال کشور است که زیرساخت‌های شهرِ دوستدار کودک را محیا و آغاز به کار کرده است.

وی مطالعه و تهیه اطلس کودک و نوجوان نیز اقدامات شهرداری در راستای تحقق این امر برشمرد و توضیح داد: اعتبارِ مشخصی به جهتِ ایجاد زیرساخت‌های شهرِ دوستدار کودک در شواری شهر تصویب شده است، بعلاوه اینکه به دنبال آن هستیم ضوابط سخت افزاری این پروژه را نیز در کمسیون ماده پنج تصویب و عملیاتی کنیم.

مدیر پروژه ملی شهرهای دوستدارِ کودک و نماینده سازمان شهرداری‌ها نیز در این نشست گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به واسطه رسالتی که دارد، طی دهه اخیر تلاش برنامه‌ریزی‌های اجرایی این دو نهاد را به سمت جلب اعتماد عمومی و سرمایه‌گذاری بر کودکان به عنوان نسل آینده‌ساز سوق و این مقوله جزوه راهبردهای اصلی نهادهای محلی قرار گیرد.

موسی پژوهان ایجاد برنامه‌های فرهنگی از این دست همچنین تدوین اطلس کودکان را از برنامه‌های راهبری این نهاد برشمرد توضیح داد: این اقدام کمک می‌کند از تعداد کودکان یک شهر و نیازمندی‌های آنان مطلع شویم. منظور از کودک، صرفا کودک سالم نیست چراکه ما با تعداد انبوهی از کودکان نیازمند با توجه ویژه نظیر کودکان معلول و یا کودکان اوتیسم روبه رو هستیم.

پژوهان افزود: همچنین در جهت عملیاتی شدن زیرساخت‌های متنوع شهرِ دوست‌دار کودک، مجوز ایجاد “شورای شهر کودک” نیز از سوی معاون توسعه و عمران امور شهری و روستایی وزارت کشور اخذ و به نهادهای متولی ابلاغ شد.

به گفته او شورای شهر کودک در کنار شورای اسلامی شهر بازوی توانمندی محسوب می‌شود که می‌توانند ایده‌ها و نیازهای این بخش از جامعه را به خوبی منتقل کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار