موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
247016
۲۴ تیر ۱۴۰۲

مدارس روستایی نیازمند پیگیری جدی هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مدارس عشایری در راستای تحقق عدالت آموزشی و تعلیم و تربیت میان دانش آموزان عشایر مورد توجه است و در مناطق عشایری چند روستا باهم یک مدرسه عشایری ایجاد و پوشش تحصیلی برای این قشر فراهم کنند.

به گزارش کودک پرس، رضا مراد صحرایی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش آموزان دختر عشایر در مشهد افزود: توسعه مدارس روستایی نیز به عنوان مرکزی برای گسترش عدالت آموزشی باید پیگیری جدی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان عشایر افزود: تامین وعده ناهار برای دانش آموزانی که برای شرکت در کلاس به روستای دیگری می‌روند بسیار مهم است و باید اجرا شود.

وی با تاکید بر این که ایجاد هنرستان‌های ویژه عشایر باید در دستور کار جدی قرار گیرد ادامه داد: تربیت معلم عشایر با هدف تامین نیروی انسانی همراه عشایر در کوچ و جا به جایی ها، برگزاری مسابقات ویژه دانش آموزان عشایر و شناسایی استعدادهای ورزشی در میان این دانش آموزان نیز برای شناسایی استعدادهای کشوری در میان این گروه از دانش آموزان نیز باید پیگری شود.

صحرایی ادامه داد: گرامیداشت بزرگان عشایر با هدف حفظ فرهنگ عشایری و توسعه آن نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که فرزندان عشایر همراه با درس خواندن کار هم می‌کنند ، خطاب به دختران عشایر تاکید کرد نگذارید فرهنگ عشایری از بین برود و اگر قرار باشد فرهنگی در کشور ما حفظ شود به دلیل نفوذ و گستره اثر، این بانوان و زنان هستند که می‌توانند در ماندگاری فرهنگ نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد :ترکیب شدن فرهنگ ایرانی با اسلام موجب حفاظت از کشور در طول تاریخ شده است.

صحرایی همت عشایر را پس از انقلال اسلامی دو چندان ارزیابی و اضافه کرد : در حالی که عشایر کمترین امکانات را دریافت می‌کنند اما از حیث ارادت به انقلاب اسلامی قوی ترین و همراه ترین هستند و پای دفاع از کشور که برسد، عشایر باوفاترین به انقلاب هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:بازیها و لباسهای عشایری باید به عنوان نماد زندگی و فرهنگ عشایری حفظ شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار