248895
۰۱ آبان ۱۴۰۲
یونیسف

سازمان ملل: ۷.۶ میلیون کودک در اتیوپی از مدرسه بازمانده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جدیدترین به روز رسانی خود اعلام کرد که حدود ۷.۶ میلیون کودک در سراسر اتیوپی به دلیل بلایای مختلف مصنوعی و طبیعی از مدرسه رفتن بازمانده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در جدیدترین به روز رسانی خود اعلام کرد که حدود ۷.۶ میلیون کودک در سراسر اتیوپی به دلیل بلایای مختلف مصنوعی و طبیعی از مدرسه رفتن بازمانده‌اند.

بر اساس نشریه فصلی که روز جمعه منتشر شد، در مجموع ۸۵۵۲ مدرسه در اتیوپی به طور جزئی یا شدید آسیب دیده اند که تقریباً ۲۰ درصد از مدارس این کشور را تشکیل می‌دهند.

در این گزارش آمده است: داده‌ها نشان می دهد که ۷.۶ میلیون کودک به دلیل شوک ها و خطرات مختلف در سراسر اتیوپی از تحصیل باز مانده‌اند. درگیری های مداوم در مناطق مختلف این کشور تعداد کودکانی که به مدرسه نمی‌روند را به شدت افزایش داده است.

این سازمان همچنین هشدار داد که هر چه مدت زمان طولانی‌تری کودکان از مدرسه باز بمانند، احتمال بازگشت آنها به یادگیری رسمی کمتر می‌شود.

یونیسف یک سازمان جهانی است که به امور کودکان می‌پردازد. بیش از ۶۰ سال از تأسیس این نهاد می‌گذرد و به مرجع اول سازمان‌های دولتی و غیردولتی تبدیل شده‌ است و بیش از هر سازمان دیگری به جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق در مورد کودکان اهتمام دارد و راجع به ابعاد مختلف سلامت و محیط‌های زندگی کودکان می‌پردازد. همچنین در سراسر دنیا هدایت کمک‌های مالی را برای کودکان نیازمند به عهده دارد.

در بسیاری از کشورها، این اختلالات علاوه بر محروم کردن میلیون‌ها کودک از فرصت کسب مهارت‌های اولیه، سلامت روان دانش‌آموزان را نیز تحت تاثیر قرار داده، آنها را در معرض خطر بیشتر سوء استفاده قرار داده و حتی بسیاری از آنها را از دسترسی به منبع منظم تغذیه محروم می کند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار