246997
۲۳ تیر ۱۴۰۲
به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان:

دورهمی شاعران و نویسندگان برجسته ادبیات کودک و نوجوان در قم

به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، دورهمی شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان با عنوان “آن خاطرات شیرین” به دعوت کانون پرورش فکری قم ظهر روز سه شنبه ۲۰ تیرماه در خانه معلم قم برگزار شد.

به گزارش کودک پرس، به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، دورهمی شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان با عنوان “آن خاطرات شیرین” به دعوت کانون پرورش فکری قم ظهر روز سه شنبه ۲۰ تیرماه در خانه معلم قم برگزار شد.

در این رویداد که با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران و آفرینش‌های ادبی حوزه هنری  برگزار شد، شاعران و نویسندگان کودک پس از دیدار و گپ و گفت، از خاطراتشان با کانون گفتند. همچنین تعدادی از شاعران حاضر در نشست از جمله محود پوروهاب، بابک نیک طلب، کمال شفیعی، دکتر سیداحمد میرزاده، دکتر محمد علی‌محمدی، خاتون حسنی، تقی پورمتقی، اکرم سادات هاشمی‌پور ، برای حاضران از تازه‌ترین سروده‌های خود در حوزه کودک خواندند.

محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری قم، ضمن خوشامدگویی به حاضران، هدف از برگزاری این برنامه را تجدید دیدار و ادای احترام به خانواده ادبیات کودک و نوجوان دانست و کانون را خانه و محل دائمی محافل شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان معرفی کرد و از آنان خواست همواره کنار کانون حضور پررنگی داشته باشند. وی در پایان از زنده یاد حجت الاسلام حسینی ایمنی از شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان در قم یاد و برای ایشان آرزوی غفران و رحمت الهی کرد.

در ادامه مجتبی حاذق مدیر آفریشنهای ادبی و هنری کانون با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان ادبیات کودک و نوجوان، به فراخوان جشنواره ققنوس اشاره کرد و از حاضران برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آورد.

زهره میرعارفی، حامد جلالی، اکرم عیسی آبادی، فاطمه جوادی، زهرا عبدی از دیگر سخنرانان این محفل صمیمی بودند. اکرم الفخانی کارشناس ادبی کانون پرورش فکری قم،  از  احمدرضا احمدی یاد کرد که در همان لحظه خبر درگذشت آن چهره ماندگار ادبیات کودک و نوجوان و افتخار کانون پرورش فکری جلسه را تحت شعاع خود قرار داد.

حسن ختام این برنامه آیین رونمایی از ۴۰۰۰ هزار جلد کتاب تازه‌ و سرگرمی‌های سازنده‌ای بود که قرار است به مناسبت هفته ادبیات کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری قم توزیع شود.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار