موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
246709
۰۶ شهریور ۱۴۰۱

انتقال هدف قیام امام حسین(ع) به کودکان با اربعین

هدی همایونی گفت: در سفر اربعین ظرفیت‌های زیادی برای تربیت کودکان نهفته است.

به گزارش کودک پرس ،هدی همایونی، کارشناس علوم تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار “تیتریک” گفت: در سفر اربعین ظرفیت های زیادی برای تربیت کودکان نهفته است.

وی ادامه داد: این سفر بهترین راه برای کسب تجربه و انتقال ارزش هاست که تا مدت ها دیدن صحنه‌های زیبای اربعین در ذهن‌ها باقی می ماند.
همایونی افزود: اربعین بهترین سفر تربیتی و ارزشی برای خانواده هاست و می توانند آموزه‌ها و درس های هدف قیام کربلا را تصویری در این پیاده روی ببینند و الگو بگیرند.
این کارشناس تصریح کرد: خادمین عراقی تمام زندگی خود را برای خدمت به زائران به میدان می آورند و این اوج عشق به امام حسین(ع) است.
وی بیان کرد: شاید ساعت ها سخنرانی نتواند مانند حضور در پیاده روی اربعین برای کودکان درس های عاشورا را زنده کند.
همایونی ادامه داد: فقط خانواده هایی که با کودکان خود در این سفر معنوی شرکت می کنند باید یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنند و لوازم بیشتری با خود داشته باشند.
این کارشناس تاکید کرد: خانواده ها توجه داشته باشند که هر زمانی که کودک در سفر خسته شد، توقف کنید و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشید.
وی افزود: والدین باید بهترین سفر را در ذهن کودک ترسیم کنند و از مسیر و درس های این پیاده روی عظیم به فرزند خود بیاموزند، این سفر اوج تجلی عشق به امام حسین (ع) است.
همایونی خاطرنشان کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای کمرنگ کردن  این حرکت عظیم الهی به میدان آورده است، غافل از اینکه عشق و ارادت به امام حسین (ع) زمینی نیست بلکه عزت خدادادی است و هر روز بر شور و هیجان آن افزوده می شود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار