246311
۲۳ مرداد ۱۴۰۱

اخطاریه ایمنی برای تمامی مالکین استخر‌های کشاورزی در خوشاب صادر شد

پس از غرق شدن ۵ کودک و نوجوان طی یک حادثه در یکی از استخر‌های ذخیره آب کشاورزی روستای عبدل آباد خوشاب، برای مالکین این استخر‌ها اخطار ایمنی صادر شد.

به گزارش کودک پرس ،ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: البته صدور اخطاریه، اقدامی استصدور اخطاریه ایمنی برای تمامی مالکین استخر‌های کشاورزی در خوشاب که از پارسال شروع شده، ولی تا آخرین استخر احداثی ادامه خواهد داشت.

او افزود: تاکنون از ۲۵ استخر ذخیره آب کشاورزی در شهرستان بازدید و اخطار کتبی لازم صادر شده است.

وی ضمن ابراز همدردی با داغدیدگان این حادثه، عمده استخر‌های احداثی در این شهرستان را بدون مجوز خواند و هشدار داد: در صورت بروز هرگونه حادثه، مالک اینگونه استخر‌ها گرفتار برخورد‌های قضایی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جهاد کشاورزی هر ساله و به طور مستمر در ارتباط با ایمنی استخر‌ها و خطرناک بودن شنا در استخر‌های کشاورزی از طرق مختلف اطلاع رسانی می‌کند، از بی توجهی به اخطار‌های صادر شده ابراز تاسف کرد و ادامه داد: در صورت ادامه این روند، حوادث مشابه در سطح شهرستان تکرار خواهند شد.

رودسرابی همچنین بیان کرد: در حال حاضر صرفاً برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری مجوز احداث استخر صادر می‌شود و هرگونه احداث استخر بدون مجوز تغییر کاربری از جهاد کشاورزی، تخلف محسوب و متخلفین به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مالکین تمامی استخر‌های مجاز و غیرمجاز می‌بایست برای ایمن کردن استخر‌های خود مطابق با بخشنامه‌های ابلاغی اقدام و مجوز ایمنی استخر را دریافت کنند، افزود: هماهنگی‌های لازم برای تشکیل کارگروه مربوطه انجام شده است و به زودی روند اخذ دریافت مجوز ایمنی استخر‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی در پایان ضمن هشدار مجدد به مردم و مالکین استخرها، خواستار مراقبت مستمر و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ مشابه شد.

در جریان وقوع ۲ حادثه دردناک که به فاصله ۳ روز در خراسان رضوی رخ داد، ۱۰ نفر در استخر‌های کشاورزی در دو شهرستان تایباد و خوشاب غرق شدند که ۸ نفر از قربانیان افرادی بودند که برای نجات ۲ فرد غرق‌شده داخل استخر پریده بودند، اما نه تنها موفق به نجات آن‌ها نشدند، بلکه خودشان نیز جان باختند

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار