موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/همدان
245806
۱۴ تیر ۱۴۰۱

همدان | ۴ کتاب ادبیات پایداری کودک در استان چاپ شد

امسال ۱۲ کتاب در حوزه ادبیات پایداری کودک در استان همدان چاپ می‌شود که ۴ کتاب آن آماده نشر است.

به گزارش کودک پرس ،نشست تخصص نویسندگان ادبی کودک پایداری استان همدان با حضور خانم کلرژوبرت نویسنده بین المللی کودک با محوریت اندیشه پایدار و هنر ماندگار برای بالا بردن سطح علمی نویسندگان ادبیات پایداری استان برای معرفی ۸ هزار شهید استان برگزار شد.

کلر ژوبرت در این نشست گفت: برای تاثیر پذیری داستان واقعی کودکان باید داستان را با داستان تخیلی آمیخت.

او گفت: اگر خود خاطره جذاب باشد و خودش دارای جاذبه و انسجام باشد می‌تواند به تنهایی با شخصیت پردازی و داستان نویسی مناسب به کتاب و نوشته‌ای خوش لعاب تبدیل شود.

این نویسنده فرانسوی می‌گوید: زبان داستان کودک بیشتر به تخیل نزدیک است و نمی‌توان تنها بر اساس واقعیت به تفکرات کودکان نزدیک شد و این تخیلات زمینه ساز شکوفایی برخی خلاقیت‌های کودکان است.

در این نشست برخی نویسندگان معتقدبودند نباید زیاد حیوانات را انسان گرا کنیم و افراط در این موضوع خودش یک آسیب است و پیام‌هایی که داستان‌ها به کودکان می‌رسانند باید هدفمند و به دور از اعمال نظر‌های شخصی و افراطی باشد.

کلرژوبرت گفت: در هر شرایطی نویسندگان اگر دیدند برداشت‌ها از نوشته‌های آن‌ها درست نیست باید در کتاب و چاپ‌های بعدی اصلاحات را ایجاد کنند و گاهی یک پیام با تغییر چند جمله کتاب عوض می‌شود.

در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ۴۰ نویسنده و نو قلم بخش کودک فعالیت دارند و تا پایان امسال قرار است ۱۲ جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری کودک چاپ کنند و امسال ۴ کتاب طعم آب، شمعدانی، قمقمه‌ها می‌خندند و بچه‌های مریم خانم رونمایی و به مرحله چاپ رسیده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار