24539
۰۱ مهر ۱۳۹۶
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس خبر داد؛

نخستین سینمای کودک در شهرستان سپیدان افتتاح شد

نخستین سالن سینمای تخصصی کودک و نوجوان شهرستان سپیدان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فرماندار شهرستان و جمعی ازمدیران اداره های شهرستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش کودک پرس ، نخستین سالن سینمای تخصصی کودک و نوجوان شهرستان سپیدان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، فرماندار شهرستان و جمعی ازمدیران اداره های شهرستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

 

وجود کتابخانه سیار روستایی در سپیدان ضروری است

فرهاد جهانخواه، معاون فرماندار سپیدان در این مراسم بر حمایت از طرح های فرهنگی تأکید کرد و با اشاره به وجود خلأهای بسیار در حوزه فرهنگ در شهرستان سپیدان گفت: وظیفه داریم از طرح های فرهنگی شهرستان حمایت کنیم و هر چه توان داریم هزینه کنیم تا بستری سالم و مناسب را برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

 

معاون فرماندار سپیدان دغدغه مندی در حوزه کودکان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: نسل آینده مدیریت کشور از همین کودکان و نوجوانان شکل می گیرد که اگرخوب کار شود و مورد توجه قرار بگیرند هیچ سرمایه گذاری بالاتر از آن نخواهد بود.

جهانخواه ضمن تقدیر از فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه را معضل اصلی اجتماع و آسیب های موجود در جامعه دانست و با اشاره به لزوم فعالیت کتابخانه سیار روستایی از مدیر کل کانون فارس خواست با راه اندازی کتابخانه سیار روستایی جهت بهره مندی جمعیت زیاد روستایی در شهرستان سپیدان و توسعه سالن فعالیت مرکز فرهنگی هنری با هدف تعمیم و گسترش فعالیت های کانون، با فرمانداری و مسئولین شهر همکاری کند.

 

تاکنون 6 شهرستان استان فارس صاحب سینما کودک شده اند

زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز ضمن تقدیر از مساعدت و یاری فرمانداری و مدیران شهرستان گفت:تاکنون در شش شهرستان استان فارس سینما کانون به بهره برداری رسیده و كودكان مهمانان اصلي کانون و سينما خواهند بود. وی گفت: اگر بچه ها در کانون با مسایل اجتماعی آشنا شوند در آینده بسیار موفق تر خواهند بود و از مسئولین خواست بچه ها را به حضور در کانون که امن ترین مکان برای فعالیت است تشویق کنند.

 

افتخاری، کانون پرورش فکری را یکی از اصلی‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان در سال های گذشته، با ساخت فیلم‌های خوب و ارزشی، به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده فیلم‌های کودک و نوجوان مطرح بوده و هست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس هم افزایی همه سازمان های فرهنگی و هنری را خواستار شد و گفت: کانون با اجرای فعالیت های مختلف به شیوه غیر مستقیم و با توجه به علاقه مندی اعضا به حضور در فعالیت ها، نقش مهمی را در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان ایفا می کند و دراین راه با توسعه و ترویج فعالیت کتابخوانی، به گسترش فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اهتمام ویژه دارد.

 

افتخاری خطاب به اعضای کودک و نوجوان حاضر در این مراسم گفت: شما با حضور در کانون و شرکت در فعالیت های مختلف و تماشای فیلم های مناسب، احساس مسئولیت و مهارت های زندگی را فرا می گیرد و با نگاه انتقادی در حل مسائل زندگی خود می کوشید.

 

منبع: شیرازه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار