24429
۳۰ شهریور ۱۳۹۶
مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بنیاد برکت به یاری کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شتافت

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار مربوط به مراکز ویژه‌ی کودکان کار که امکان حضور و هزینه‌ی لازم در کلاس را ندارند، گفت: این اعتبار توسط بنیاد برکت تأمین شده و از آغاز سال تحصیلی این منابع به استان تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا نخعی گفت: با همکاری بنیاد برکت ۱۷ میلیارد تومان برای اسکان این دانش‌آموزان و سرویس آن‌ها اختصاص یافته است.

افزود: هم‌چنین اعتبار مربوط به مراکز ویژه‌ی کودکان کار که امکان حضور و هزینه‌ی لازم در کلاس را ندارند، توسط بنیاد برکت تأمین شده و از آغاز سال تحصیلی این منابع به استان تخصیص پیدا می‌کند و ما به این سمت می‌رویم که دیگر کودک بازمانده از تحصیل در استان نداشته باشیم.

وی گفت: این در حالی است که بنیاد برکت علاوه بر این، کار ساخت 108 مدرسه با 572 کلاس درس را نیز در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام دارد. از این تعداد قبلاً 52 مدرسه بهره‌برداری شده بود و برای سال تحصیلی جدید نیز 26 مدرسه‌ی برکت دیگر افتتاح خواهد شد.

نخعی در خصوص مسایل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: برای ایجاد دوره‌های پیش از دبستان اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و رتبه‌ی ما از ۱۲ درصد به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و اعتبار آن نیز از ردیف بودجه‌ی آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که بحث سامان‌دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار مهم است افزود: مشکلات مربوط به سامان‌دهی نیروی انسانی نیز برطرف شده و امسال حدود ۶ هزار درخواست جابه‌جایی در استان داریم که با نیمی از آن‌ها موافقت شده است.

این مسؤول افزود: آماده‌سازی مدارس و تحویل فضاهای نیمه‌تمام انجام شده و قریب به بیش از ۵۰۲ کلاس تحویل شده و یا در مهر ماه تحویل خواهد شد.

 

منبع: روابط عمومی بنیاد برکت

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار