موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
242755
۱۴ بهمن ۱۴۰۰

اردبیل | تعطیلی همه برنامه‌ های جمعی کودکان زیر ۱۲ سال خلخال

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با هدف پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در بین کودکان ، تااطلاع ثانوی هرگونه برنامه‌ پیش‌بینی شده جمعی برای کودکان زیر ۱۲ سال از جمله جشنواره‌ها ، همایش‌ها و سرگرمی‌های جمعی در مراکز دولتی و غیر دولتی تعطیل اعلام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،سید جواد یحیی‌زاده افزود: با توجه به اعلام نظر پزشکان متخصص مبنی بر افزایش آلودگی کودکان زیر ۱۲ سال به سویه اومیکرون علاوه بر تعطیلی همه مدارس شهرستان از امروز به مدت یک هفته کلیه برنامه‌های پیش بینی شده از سوی مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیته کودک ستاد دهه فجر خلخال برای اجرای ویژه برنامه‌های کودکان زیر ۱۲ سال لغو وتعطیل اعلام می‌شود.

وی بیان کرد:همچنین حضور این گروه سنی در باشگاه‌های ورزشی ،گیم نت‌ها ،کلوپ‌ها ،شهرهای بازی تا زمان عادی شدن شرایط جامعه از لحاظ آلودگی به سویه اومیکرون ممنوع است.

رییس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا خلخال اظهار کرد:با وجود گذشت چهار روز از اجرای طرح واکسیناسیون کودکان ۹ الی ۱۲ ساله در این شهرستان تعداد بسیار اندکی از این گروه سنی برای دریافت والکسن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

یحیی‌زاده با بیان اینکه اختیاری بودن تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۹ الی ۱۲ سال از جمله عوامل کاهش رغبت خانواده‌ها برای استقبال از تزریق واکسن می‌باشد، افزود: انتظار از مردم با فرهنگ شهرستان همکاری با مسئولان در تزریق به موقع واکسن، توجه به هشدارهای بهداشتی از جمله پرهیز از دورهمی کودکان زیر ۱۲ سال تا زمان گذر از موج ششم کرونا است.

سرپرست فرمانداری خلخال با انتقاد از ضعف نظارت بر ناوگان تاکسیرانی عمومی شهرداری خلخال در شرایط کرونایی جامعه افزود:در حالی که رانندگان تاکسی موظف به استفاده از ماسک و پرهیز از سوار کردن بیش از سه سرنشین هستند ولی رانندگان تاکسی توجهی به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونای شهرستان نداشته وهمچنان به سوار کردن سه سرنشن در صندلی عقب تاکسی اقدام می‌کنند.

او با بیان اینکه پس از گذشت ۵۰ روز بدون بستری کرونایی در خلخال نخستین بسترهای سویه جدید اومیکرون در بیمارستان این شهر پذیرش و بستری شدند، گفت: در حال حاضر سه بیمار در بخش کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت هستند.

وی بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد موارد مثبت کرونا و تعداد مراجعان سرپایی در چند روز اخیر رو به افزایش است و با توجه به جهش کرونا و افزایش موارد خدمات سرپایی لزوم افزایش توجه به پروتکل های بهداشتی در شهرستان ضروری است.

یحیی زاده با تاکید بر توجه جدی به نکات بهداشتی از سوی همه افراد جامعه به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا در بین افراد واکسینه شده و همچنین افرادی که هنوز واکسن کرونا خود را دریافت نکرده‌اند، گفت: خوشبختانه روند استقبال افراد بالغ جامعه از تزریق واکسن نوبت‌های مختلف خوب و رو به رشد است.

سرپرست فرمانداری خلخال استفاده گسترده از ماسک، پوشش حداکثری تزریق واکسن به خصوص تکمیل این کار با تزریق دز سوم، تهویه اماکن، اجتناب از تجمعات بویژه در مکان‎‎‎‎‎های مسقف را از راه‎‎‎‎‎‎‎کارهای کاهش خطر ابتلا به سویه اومیکرون برشمرد.

وی از تمامی مسئولان دستگاه‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی ،مدیران بانک‌ها و اتاق اصناف خواست تا برای جلوگیری از بحرانی‎‎‎‎‎‎‎تر شدن وضعیت خلخال از لحاظ سطح آلودگی به اومیکرون، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد وهمچنین رعایت شیوه نامه‎‎‎‎‎‎‎های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار