موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
242685
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

فارس | ممنوعیت عرضه اسباب بازی های بدون مجوز استاندارد

مدیرکل استاندارد فارس اعلام کرد که اسباب بازی برای کودکان زیر ۱۴ سال مشمول استاندارد اجباری است، لذا تولید، تمرکز و عرضه آن بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است.

به گزارش کودک پرس ،مرتضی رهنما سه‌شنبه ۱۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: مطابق استاندارد ملی ایران هرنوع محصول یا ماده‌ای که برای بازی کودکان زیر ۱۴ سال طراحی شده باشد مشمول استاندارد اجباری است و تولید کنندگان این محصولات مکلفند قبل از تولید و عرضه محصول تاییدیه استاندارد را دریافت کنند.

 

او از وجود اسباب بازی‌های غیر استاندارد به ویژه  “ژل بازی” کودکان در مراکز عرضه فارس خبر داد و افزود: بررسی‌های کارشناسان استاندارد نشان می‌دهد که متاسفانه عمده این اسباب بازی‌ها فاقد علامت استاندارد و حتی آدرس سازنده است و از آنجایی که این محصولات برای استفاده کودکان زیر ۱۴ سال طراحی شده، به دلیل نداشتن علامت استاندارد و ایمنی لازم سلامت کودکان را تهدید می‌کند.

 

مدیرکل استاندارد فارس همچنین مهمترین مشکل برخورد قانونی با عرضه این محصولات را توزیع پراکنده این محصولات در تمام مراکز عرضه به ویژه دستفروشی‌ها وهمچنین عدم امکان شناسایی محل تولید این محصولات عنوان کرد.

 

رهنما با اشاره به مکاتبه اداره کل استاندارد با اتاق اصناف استان برای اخطار به مراکز عرضه در خصوص عرضه نکردن محصولات فاقد علامت استاندارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان استاندارد در بازرسی‌های خود کالاهای غیر استاندارد را توقیف و مسئولیت قانونی این تخلف به عهده عرضه کننده محصول است.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از شناسایی یک نوع لوله پلی اتیلن با نام تجاری جعلی «نیزار پلاست قم» در مراکز عرضه شمال فارس خبر داد و گفت: این محصول علاوه بر جعل علامت تجاری فاقد علامت استاندارد بوده و کارشناسان استاندارد ضمن توقیف محصول پرونده متخلفین را به مراکز قضایی ارسال کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار