موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
242644
۱۱ بهمن ۱۴۰۰

ارز مجازی در ازای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای کودکان اهدا می شود

مسئولان شهر خِنک بلژیک طرح خلاقی را به راه انداخته‌اند که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از جابجایی‌های شهری است و در عین حال انگیزه‌هایی را برای کودکان و والدین فراهم می‌کند که مسیر رفت و آمدی با کربن کمتر را انتخاب کنند.

به گزارش کودک پرس ،مقامات شهر خِنک شروع برنامه جدیدی را با هدف ترویج تحرک پایدارتر و سبک زندگی سالم‌تر برای کودکان اعلام کردند. مسئولان محلی پلتفرمی ایجاد کرده‌اند که به کودکان برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به مدرسه ارز مجازی پاداش می‌دهد که بعداً می‌توانند از آن برای پرداخت هزینه کتابخانه‌ها یا امکانات ورزشی استفاده کنند.

این برنامه شامل همکاری نزدیک بین مقامات شهری، مدارس، والدین و مشاغل خواهد بود که اکوسیستم مشترک خود را دارند. پتلفرم جدید که در تلاش برای کاهش انتشار CO2 ناشی از حمل و نقل طراحی شده است، میزان ردپای کربن افراد را نیز نشان می‌دهد.

این برنامه “Buck-e” نامیده می‌شود و پیوند اساسی بین همه ذی‌نفعان در پروژه‌های چند وجهی را برقرار می‎‌کند. این چرخه با درخواست مدارس برای عضویت در این طرح شروع می‌شود، پس از آن والدین می‌توانند ثبت نام کنند و حسگری را دریافت نمایند که به کوله پشتی کودک وصل می‌شود.

سنسور مسافتی را که کودک با دوچرخه یا پیاده روی طی کرده است، ردیابی می‌کند. وقتی کودک به مدرسه می‌رسد، یک اسکنر مخصوص داده‌های دستگاه متصل به کوله پشتی را ثبت می‌کند.

بر اساس مسافت، دانش آموزان سکه‌های شهری مجازی دریافت خواهند کرد که می‌توان آنها را با کالاها و خدمات کسب‌‎وکارهای محلی و کتابخانه‌ها مبادله کرد که در پلت فرم Buck-e ثبت نام کرده‌اند. ذکر این نکته ضروری است که کودکان در هیچ فروشگاهی غیر از اعضای این پلتفرم نمی‌توانند از ارز مجازی استفاده کنند. این برنامه همچنین به مردم اجازه می‌دهد تا میزان انتشار کربن خود را مشاهده کنند.

رئیس بخش حمل و نقل شهر خنک با بیان اینکه هدف برنامه طراحی شده، فراتر از ترویج پیاده‌روی است، خاطرنشان کرد که تلاش برای ایجاد محیطی پایدارتر و سبک زندگی سالم‌تر برای جوانان خنک، از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی این پلتفرم است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار