2426
۰۲ شهریور ۱۳۹۵

شکایت پدر کودک حادثه‌ دیده برج الماس شهر اردبیل

پدر سید طه: مجتمع تجاری، تفریحی الماس شهر اردبیل جان مردم را بازیچه گرفته است

به گزارش کودک پرس     حجت الاسلام سید محمد سید سیاح پدر سید طه چهار ساله که چند روز قبل به شکل ناگواری از طبقه سوم برج الماس شهر واقع در میدان شریعتی اردبیل به زیر زمین سقوط کرده بود در گفتگو با آذرسلام اظهار داشت: شب گذشته سید طه لحظه ای به هوش آمده و چشمانش را باز و بسته کرده که این وضعیت جای شکرگذاری دارد.

پدر سید طه که اوضاع روحی مساعدی نداشت در ادامه با ابراز تاسف و تعلل قلبی از بی توجهی مالک برج نسبت به  امنیت ایمنی پله ها و نرده های برج اظهار داشت: این برج تاسیس شده اما تا به امروز به فکر امنیت جان مردم نبوده و مالک برای ایمنی آن هیچ تدابیری و تمهیداتی نیاندیشیده و «این برج که با مشارکت مسکن و شهرسازی استان بنا شده است» توجهی به امنیت جان شهروندان نشده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی سپاه استان اردبیل گفت: از مسئولین قضائی و انتظامی انتظار داریم نسبت به این موضوع و حوادث احتمالی در آتی اهتمام داشته باشند و با کسانی که جان مردم را در این برج به خطر می اندازند برخورد قانونی و جدی داشته باشند.

حجت الاسلام سید محمد سید سیاح در ادامه گفت: مخالف سرمایه داری وسرمایه گذاری نبوده و نیستیم اما سرمایه داری که خون- جان – سلامتی و حقوق شهروندان برای او بازیچه و کم ارزش شده است جز فساد چیزی به بار نخواهد آورد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت و پیگیری های انجام شده افزود: به نظرم علاوه بر اینکه بنده به عنوان پدر سید طه شاکی شده و به مرجع قضائی شکایت کرده ام این موضوع جنبه عمومی نیز دارد و انتظار می رود سایر دستگا های نظارتی و بازرسی و قضائی نیز برای جلو گیری از حوادث بعدی کاری انجام دهند.

“گفتنی است حدود سه سال قبل نیز یک پسر دانش اموز حدوداٌ15 ساله از طبقات بالا به زیرزمین سقوط کرد و در دم جان خود را از دست داد این حادثه موجب اعتراض مردم و مغازه داران از مالک این برج شد و انتظار می رفت ایمنی آن تامین شود. متاسفانه در طول این مدت نه تنها هیچ اقدامی از سوی مالک برج نشده بلکه در مواردی از جمله گیرکردن نوک نرده فلزی به پای یک شهروند موجب صدمه جدی و پرداخت دیه 7 میلیونی شده و حادثه سقوط سید طه نیز چندمین حادثه ای بوده که تکرار شد و در صورت اغماض شاهد حوادث بعدی خواهیم بود”.

طبق اظهارات هماسیگان برج وی در قبال این حوادث بی تفاوت بوده و اکنون که برخی نرده های فلزی نیز شکسته است و دقیقا سید طه از آنجا سقوط کرده اقدامی برای تعمیر و نصب ایمنی نشده است.

نحوه سقوط سید طه سید سیاح به این نحو بوده که کابل گردون و در حال حرکت پله برقی وی را سوار بر نرده کرده و از انجا که اطراف این پله هیچ حفاظی ندارد متاسفانه با کمال بی رحمی به طبقه زیر زمین پرتاب کرده، که در صورت وجود نرده های مرتفع و یا شیشه های تلق عریض این سقوط اتفاق نمی افتاد.

پدر سید طه در پایان گفت: همانطور که تاکنون دعای خیر مردم و سیادت وی جان این کودک را زنده نگه داشته از مردم درخواست داریم برای شفا و سلامتی سید طه دعا کنند.

منبع:    دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار