موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
241353
۱۹ آبان ۱۴۰۰

هم خوانی نداشتن بازی‌های رایانه‌ای با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی

مسئول سازمان فضای مجازی خوزستان بیان کرد: تولید اپلیکیشن‌ها به‌ویژه بازی‌های موبایل یکی از چالش‌های بزرگ جامعه رسانه و فضای مجازی است، زیرا ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای توسط کشورهای دیگر طراحی شده که با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و این امر خانواده‌ها و به‌ویژه قشر کودک و نوجوان را دچار سردرگمی و ایجاد مشکلاتی کرده است.

به گزارش کودک پرس ،سرگرد یونس سلیمانی، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان خوزستان گفت: ما در فضای مجازی دچار محرومیت‌هایی هستیم که به‌شدت از فضای واقعی بیشتر است.

وی افزود: رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به‌صورت همزمان در سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه امسال با حضور تیم‌های شرکت‌کننده با موضوع‌های پویانمایی، اپلیکیشن موبایل و بازی موبایل رقابت را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه زمان ابلاغ رویداد تا برگزاری مراسم بسیار کوتاه بود، افزود: ابلاغ برگزاری رویداد سوم آبان ماه بود و با توجه به شرایط کرونایی، تمام توان و تلاش خود را به کار گرفتیم تا به بهترین شکل ممکن، نماد مطلوبی برای استان در جشنواره باشیم.

سلیمانی گفت: ۲۸ تیم از سراسر خوزستان در این رویداد ثبت‌نام کردند که با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده، ۱۲ تیم رأی نهایی را کسب و در این رویداد که مرحله استانی و مقدماتی بود، شرکت کردند.

مسئول فضای مجازی خوزستان از برگزاری دوره اصلی که از ۲۷ – ۲۸ آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد، خبر داد و بیان کرد: در رقابت‌های این رویداد، نفرات اول و دوم هر تیم در استان تشویق شدند که به نفرات اول ۶ میلیون تومان و نفرات دوم چهار میلیون تومان تقدیم شد و تیم‌های اول نیز به جشنواره ملی راه پیدا می‌کنند.

وی از اهداف برگزاری این رویداد را نگاه ویژه به فضای مجازی و توجه به عزت‌نفس فعالان فضای مجازی و رسانه دانست و افزود: سعی داشتیم با برگزاری چنین گردهمایی‌هایی سطح عزت نفس فعالان فضای مجازی را افزایش دهیم.

سلیمانی ادامه داد: معتقدیم همان‌طور که در استان خوزستان منابع طبیعی و ملی به‌وفور پیدا می‌شود، استعدادهای فنی و مهندسی هم قطعاً به‌وفور وجود دارد؛ بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی به کشف استعدادها ختم می‌شود که از اهداف ما در این رویداد بود.

مسئول سازمان فضای مجازی خوزستان بیان کرد: تولید اپلیکیشن‌ها به‌ویژه بازی‌های موبایل یکی از چالش‌های بزرگ جامعه رسانه و فضای مجازی است زیرا ۹۰ درصد بازی‌های رایانه‌ای توسط کشورهای دیگر طراحی شده که با ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و این امر خانواده‌ها و به‌ویژه قشر کودک و نوجوان را دچار سردرگمی و مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: امیدوارم برگزاری چنین رویدادهایی مقدمه‌ای برای گامی بلند در عرصه تولید بازی‌ها و اپلیکیشن‌های بومی و ایرانی باشد.

سلیمانی گفت: ما در فضای مجازی دچار محرومیت‌هایی هستیم که به‌شدت از فضای واقعی بیشتر است و با توجه به اینکه محرومیت‌ها در فضای واقعی به چشم مسئولان می‌آید باید مسئولان و لشکر گروه‌های جهادی در فضای مجازی راه‌اندازی شود و با ایده‌های کارشناسی شده محرومیت و ناآگاهی در جامعه نیز ریشه‌کن شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار