250048
۲۱ آذر ۱۴۰۲
صادق جعفری چگنی

کاهش ۲۷ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: در شش ماهه اول امسال، ۱۲۱ کودک در سطح استان جمع‌آوری و به مراکز حمایتی منتقل شدند که پس از دریافت خدمات، ۲۹ نفر از آن‌ها ترخیص و مابقی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، صادق جعفری چگنی _دوشنبه بیست آذر_ در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س)، از راه‌اندازی مرکز شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز دخالت در وظایف هیچ سازمانی نیست بلکه هدف این است که با هم افزایی و همراهی با کاهش آسیب‌های اجتماعی، این آسیب‌ها به جرایم تبدیل نشوند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای بر مبنای تکالیف قانونی سازمان‌ها تهیه و تدوین شده است و هیچ تکلیفی خارج از قانون به عهده این دستگاه‌ها گذاشته نشده است.

دادستان خوزستان با بیان اینکه به رغم وجود قوانین، امکانات و تجهیزات، مطالبات مردم در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی محقق نشده است، تصریح کرد: همه ادارات و سازمان‌ها در قالب حاکمیت وظایفی به عهده دارند که باید در ساماندهی مسائل اجتماعی به آن عمل کنند و دستگاه قضائی نیز در راستای نظارت بر حفظ حقوق عامه و احیای آن و پیشگیری از وقوع جرم با برخوردهای سلبی و ایجابی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، و قوانین عادی اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

جعفری چگنی اضافه کرد: محدودیتی در راه‌اندازی مراکز شوق زندگی در استان وجود ندارد و با راه‌اندازی مراکز مشابه در سایر شهرستان‌ها از جمله آبادان، ماهشهر و دزفول، می‌توان به تمرکززدایی از مرکز استان کمک کرد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: کودک آزاری، فرار از منزل، خشونت علیه زنان، وجود محجورین و معتادین مواد مخدر و مشروبات الکلی، اختلافات خانوادگی، سالمند آزاری، وجود زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و بی سرپرست، زنان و کودکان نیازمند حمایت، خودکشی و … از جمله این آسیب‌ها هستند که نیازمند تحرک و فعال شدن حمایت دستگاه‌های متولی هستند.

دادستان خوزستان کاهش ۲۷ درصدی بازماندگان از تحصیل در خوزستان را از اقدامات مؤثر آموزش و پرورش استان در سال جاری دانست و گفت: پایان نامه‌های دانشگاهی به مباحث اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هدایت شوند

جعفری چگنی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال، ۱۲۱ کودک در سطح استان جمع‌آوری و به مراکز حمایتی منتقل شدند که پس از دریافت خدمات، ۲۹ نفر از آنان ترخیص و مابقی در این مراکز نگهداری می‌شوند. همچنین در این مدت ۶۶ نفر به بیمارستان اعصاب و روان سلامت معرفی شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار