موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
24124
۲۸ شهریور ۱۳۹۶

«قصه های ترسناک»به نویسندگی محمدرضاشمس

محمدرضا شمس، نویسنده کودک و نوجوان، از تالیف مجموعه سه جلدی «قصه‌های ترسناک» برای کودکان خبر داد و گفت که آن را برای چاپ به انتشارات هوپا تحویل داده است.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا شمس درباره جدیدترین آثارش اظهار کرد: در حال حاضر مشغول نوشتن مجموعه سه جلدی با عنوان «قصه‌های ترسناک» برای کودکان هستم که تا به حال دو جلد از آن را نوشته‌ام و مشغول نوشتن جلد سوم هستم و آن را تا دو ماه دیگر برای چاپ به انتشارات هوپا تحویل می‌دهم.

 این نویسنده با بیان اینکه «قصه‌های ترسناک» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه ترسناک برای کودکان است، گفت: من در کارهای قبلی‌ام هم مانند «دختر خل و چل» و «دختر عمه گیلاس» به موضوع ترس پرداخته‌ام و معتقدم بچه‌ها باید با ترس‌هایشان روبه‌رو شوند و از آنها لذت ببرند. پرداختن به موضوعات ترسناک در داستان‌ها مانند رفتن به شهربازی و سوار ترن برقی شدن است که بچه‌ها با وجود اینکه می‌ترسند ولی از آن لذت می‌برند.
شمس درباره مجموعه «قصه‌های ترسناک» نیز توضیح داد: در این مجموعه به موضوعات ترسناکی مانند هیولا، مردآزما، خون‌آشام، مرگ و … پرداخته‌ام. البته داستان‌ها در قالب طنز بیان شده است و سعی کرده‌ام ترس موجود در داستان را با طنز تا حدودی تعدیل کنم.
محمد رضا شمس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1336 در تهران متولد شد.  نخستین کتاب این نویسنده با عنوان «اگر این چوب مال من بود» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.  از جمله کتاب‌های این نویسنده می‌توان اشاره کرد به «خواب و پسرك»، «مراد شمر»، «ديوانه و چاه»، «عروسي»، «شير، اسب و بشقاب چيني گلدار»، «بادكنك و اسب‌آبي»، «قصه بهار»، «قصه پلي كه بود و ديگر نيست»، «خورشید مال كیه؟»، «كلوچه خانم»، «دختره خل و چل»، «دزدى كه پروانه شد» و «صبحانه‌ى خیال».
شمس تاکنون جوایزی همچون لوح تقدیر كتاب سال كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان، كتاب سال سلام، قصه‌ سال مجله‌ سروش كودک، لوح زرین جشنواره مطبوعات كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان،‌ جشنواره مطبوعات، كتاب سال شوراى كتاب كودک و دیپلم افتخار ازIBBY، انجمن فرهنگی را از آن خود کرده است.
منبع:خبرگزاری کتاب ایران
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار