موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
241186
۱۱ آبان ۱۴۰۰

کمتر بودن آمار فوت کودکان ناشی از کرونا درخوزستان نسبت به دیگر استان‌ها

رییس بیمارستان ابوذر(کودکان) اهواز گفت: وضعیت خوزستان به لحاظ میزان مرگ و میر در کودکان نسبت به استان‌های دیگر کشور بهتر است.

به گزارش کودک پرس ،دکتر محسن علی سمیر بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ کودک کرونایی در این بیمارستان بستری شدند که ۲۲ نفر از این تعداد که همگی بیماری زمینه‌ای داشته، جان باختند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ بیمار کودک کرونایی در یک بخش این بیمارستان بستری هستند گفت: متاسفانه هنوز برخی اعتقادی به تزریق واکسن ندارند و این موضوع به دیگران از جمله کودکان آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: برخی افراد تصور می‌کنند چون هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند، دیگر خطری آنها را تهدید نمی‌کند در حالی که واکسن تا ۹۰ درصد از بروز مرگ جلوگیری می‌کند. خانواده‌ها باید مراقب سلامت فرزندان خود باشند تا موارد بیماری در کودکان بیشتر نشود.

علی سمیر با اشاره به اینکه، کاهش بیماری در کودکان مستلزم استقبال خانواده‌ها از واکسیناسیون است گفت: امیدواریم تا پایان آبان جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال خوزستان زیرپوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز ادامه داد: واکسن سینوفارم که برای کودکان در نظر گرفته شده، مورد تایید بهداشت جهانی بوده و هیچ مشکلی ندارد.

وی همچنین درباره نحوه تعذیه کودکان از سوی خانواده‌ها گفت: هم‌اکنون تعداد زیادی از کودکان با علایم اسهال و استفراق به این بیمارستان مراجعه می کنند به گونه‌ای که یک بخش بماسرتان ابوذر با ۲۰ تخت به این افراد اختصاص یافته است لذا از خانواده‌ها انتظار داریم که کمتر از غذاهای بیرون به ویژه فست فود استفاده کنند.

هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، هفت شهرستان در حالت زرد و ۱۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

بیمارستان ابوذر اهواز مخصوص کودکان و اطفال است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار