موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
241129
۰۸ آبان ۱۴۰۰

ابتلای کودکان به کرونا در مسکو افزایش یافت

در شرایطی که تلفات کووید-۱۹ در روسیه هر روز رکورد جدیدی برجای می‌گذارد، به گفته مسئولان: موارد ابتلا در میان کودکان ساکن شهر مسکو افزایش یافته و بیش از ۸۰ درصد بیماران نیازمند به بستری افرادی هستند که واکسیناسیون انجام نداده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،”سرگئی سوبیانین” شهردار پایتخت روسیه در نشست کمیته مقابله با بیماری کووید-19 اعلام کرد که متأسفانه موارد ابتلا به این عفونت در میان کودکان در شهر مسکو افزایش قابل توجهی یافته و عملاً دو الی سه برابر بیشتر از گذشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کل دوره اپیدمی بیش از 200 هزار خردسال ساکن پایتخت به کووید-19 مبتلا شده‌اند، گفت: «تعداد موارد بستری شدن کودکان مبتلا به کرونا طی چند هفته اخیر افزایش یافته و این مسئله نیازمند اتخاذ تدابیر خاص برای مقابله با این وضعیت است.»

به گفته وی، برخلاف انواع قبلی، نوع دلتای ویروس کرونا باعث بیماری شدید در کودکان می‌شود و دقیقاً مانند بزرگسالان، عوارض این عفونت برای کودکانی که دارای بیماری‌های مزمن هستند نیز به مراتب بیشتر است.

“آندری واروبیف” فرماندار منطقه مسکو نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد، بیش از 80 درصد از افرادی که در اثر عوارض ناشی از عفونت کووید-19 در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، شهروندان بالای 50 سالی هستند که واکسینه نشده‌اند.

این مقام روس افزود: «عوارض بیماری در افراد بالای 50 و 60 سال بسیار جدی است و کسانی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند، نوع سخت بیماری را تجربه می‌کنند. تنها در منطقه مسکو روزانه بیشتر از یک هزار فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. البته کمبود تخت بیمارستانی وجود نداشته و پزشکان تمامی تلاش خود را برای کمک به این بیماران انجام می‌دهند.»

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار