موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
240895
۲۸ مهر ۱۴۰۰

بازداشت ۳ هزار کودک در ۱۱ سال گذشته توسط پلیس آمریکا

پلیس آمریکا در یازده سال گذشته بیش از سه هزار کودک را بازداشت کرده و به آنها دستبند زده است.

به گزارش کودک پرس ،براساس اسناد و مدارک رسمی، از ۱۱ سال پیش تاکنون، پلیس آمریکا بیش از سه هزار کودک را به عناوین مختلف بازداشت کرده است که سهم کودکان سیاهپوست در این درگیری‌ها بیشتر بوده است.

براساس این اطلاعات، ۲۵ اداره پلیس در ۱۷ ایالت آمریکا مسئول دستگیری و دستبند زدن به ۳ هزار کودک زیر ۱۶ سال بوده‌اند. این درحالی است که در سرتاسر آمریکا ۱۸ هزار اداره پلیس شهر، شهرستان و روستایی وجود دارد. بیش از ۵۰ درصد از همه کودکان دستگیر شده را کودکان سیاه تشکیل می‌دهند. بیشتر این دستگیری‌ها با گرفتن کودکان و یا سرنگون کردن آنها همراه بوده اما در مواردی تهدید با سلاح یا پاشیدن اسپری فلفل نیز برای دستگیری این افراد کم سن و سال استفاده شده است.

در بخشی از این دستگیری‌ها، واقعاً جرمی از کودکان سر زده است؛ مانند دزدی، یا حمل سلاح و یا عدم تمکین به دستور ایست پلیس. اما برخی دیگر که صدای فعالان حقوق کودکان را در آمریکا درآورده، مربوط به حمله به خانه‌ها یا مکان‌های عمومی برای دستگیری کودکانی است که واقعاً هیچ جرمی مرتکب نشده و تنها برای یک سلاح چوبی یا پلاستیکی، فردی به پلیس زنگ زده است. رفتار نیروهای پلیس آمریکا نیز با کودکان چندان مناسب سن آنها نیست. با اینکه هیچ قانونی که بازداشت کودکان را در آمریکا منع کند وجود ندارد، اما فعالان به دنبال ایجاد نوعی سازوکار قانونی برای مواقعی هستند که طرف حساب پلیس، یک کودک است.

کلینیک‌های روان‌درمانی در آمریکا مواردی از ناهنجاری‌های کودکانی را ثبت می‌کنند که با رفتار خشن نیروهای پلیس روبرو شده یا بازداشت شده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار