موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239480
۰۱ شهریور ۱۴۰۰

ابتلای کودکان مبتلا به کرونا در آمریکا افزایش پیدا کرد

شیوع سویه دلتا ویروس کرونا در آمریکا باعث شده تا بیمارستان‌های این کشور شاهد موارد بستری هرچه بیشتر کودکان مبتلا به کووید-۱۹ شده و پزشکان نسبت به وخیم‌تر شدن این وضعیت ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ،نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: شیوع سویه دلتا در آمریکا در آستانه بازگشایی مدارس باعث نگرانی شده و پزشکان با توجه به افزایش موارد بستری کودکان مبتلا به کووید-۱۹ می‌گویند این موضوع متفاوت با آن چیزی است که پیش از این شاهد آن بوده اند.

وال استریت نوشت: بنابر رصد‌های صورت گرفته، بستری شدن کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها اکنون به بالاترین سطح خود نسبت به سال گذشته رسیده است.

این نشریه آمریکایی می‌نویسد: بیمارستان‌ها در ایالت‌های جنوبی و میانه غربی آمریکا شاهد بستری شدن هرچه بیشتر کودکان به بیماری کووید-۱۹ بوده و پزشکان می‌گویند خود را برای وضعیتی وخیم‌تر که در پیش روست آماده می‌کنند. بیمارستان کودکان در نیواورلئان یکی از این موارد است.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: تزریق واکسن کرونا برای کودکان زیر ۱۲ سال مجاز اعلام نشده و واکسیناسیون بین سنین ۱۲ تا ۱۷ سال در آمریکا نیز چندان اعمال نشده است. امار بیانگر ان است که شمار کودکان مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور به علت شیوع سویه دلتا نسبت به دو ماه گذشته افزایش یافته است.

درحالی نشریه وال استریت ژورنال به ابراز نگرانی پزشکان و افزایش شمار کودکان بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا پرداخته که پیشتر «یو. اس.‌ای تودی» دیگر نشریه آمریکایی ۱۹ مرداد گزارش داده بود، بیمارستان‌های کودکان در ایالت تنسی آمریکا با توجه به موج فزاینده کودکان مبتلا به ویروس کرونا و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان ها، طی روز‌های آتی با کمبود ظرفیت برای بستری کودکان در بیمارستان‌های کودکان مواجه خواهند شد.

درهمین حال دو رسانه آمریکایی لس آنجلس تایمز و سی ان ان نیز در همان تاریخ از جهش یافتن شمار بستری شدگان در بیمارستان‌های آمریکا به علت ابتلا به کووید-۱۹ پرداختند.

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز نوشت: بیمارستان‌ها در جنوب کالیفرنیا شاهد موجی از بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا بود.

شبکه خبری سی ان ان نیز دراین باره گزارش داد: بطور میانیگن طی یک هفته گذشته روزانه ۳۲ هزار و ۲۷۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا گزارش شده که جهش ۶۶ درصد مبتلایان به این ویروس را نسبت به هفته‌های پیش از آن نشان می‌دهد که از این تعداد نیز روزانه ۲۵۸ فرد مبتلا به کووید-۱۹ جان باخته اند. این آمار هم ۱۳ درصد افزایش در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد.

سی ان ان افزود: بنابر آمار اداره خدمات انسانی و بهداشت آمریکا تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۳ نفر به علت ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های آمریکا بستری شده اند که این آمار نیز در مقایسه با هفته‌های قبل افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بنابر اطلاعات تارنمای «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) از مرز ۲۱۲میلیون نفر گذشته که از این تعداد بیش از چهار میلیون و ۴۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز با بیش از ۳۸ میلیون و ۵۰۰هزار فرد مبتلا به کرونا و ۶۴۵هزار جان باخته همچنان کانون شماره یک این همه گیری در جهان به شمار می‌رود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار