موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
239220
۲۰ مرداد ۱۴۰۰

وضعیت بحرانی کودکان مهاجر بازداشتی در آمریکا

پایگاه خبری اکسیوس از طرح شکایت وکلای کودکان مهاجر به دادگاه فدرال آمریکا خبر داد و نوشت: کودکان در بازداشتگاه های مهاجران در تگزاس در شرایط اسفباری نگهداری می شوند.

به گزارش کودک پرس ،وکلای کودکان مهاجری که در بازداشتگاه های مخصوص مهاجران در ایالت تگزاس نگهداری می شوند روز دوشنبه از دادگاه فدرال خواستار آزادی نوجوانان شدند و استدلال کردند که شرایط آنها نقض استانداردهای تسهیلات دولتی برای مهاجران است.

براساس این شکایت که حاوی شهادت بیش از دوازده کودک است، نوجوانان در این مراکز در “شرایط اسفباری” نگهداری شده و گفته اند که از مشکلات روحی و روانی رنج می برند.

اکسیوس در ادامه نوشت: نهادهای نظارتی دولتی پس از آنکه ماه گذشته شکایت هایی در پی گزارش های افشاگرانه مربوط به مشاهده ضرب و جرح بر روی بدن برخی کودکان دریافت کردند، تحقیقاتی را آغاز کردند.

شبکه خبری “سی. بی. اس. نیوز” هم در ماه ژوئن (خرداد) گزارش داد که مقامات بازداشتگاه های مهاجران در تگزاس به طور مرتب بر کودکان تحت مراقبت به دلیل حملات روانی و تلاش برای فرار و آسیب رساندن به خود نظارت می کنند.

از سوی دیگر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به دلیل سیاست های مهاجرتی و افزایش بی سابقه عبور کودکان بدون همراه از مرز جنوبی کشور با انتقادات بسیاری مواجه شده است. وی که در زمان کارزارهای انتخاباتی از تغییر سیاست های مهاجرتی در پیش گرفته در دولت «دونالد ترامپ» سخن گفته بود، هنوز هیچ اقدام موثری در این مورد انجام نداده و تنها به جمله “به آمریکا نیایید” خطاب به مهاجران غیرقانونی بسنده کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار