23463
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

پنج حمله هوایی به چهار خانه مسکونی و فروشگاه مواد غذایی

سازمان دیده بان حقوق بشر روز یکشنبه ائتلاف به رهبری عربستان سعودی را به علت انجام دادن عملیاتی هوایی در یمن متهم به انجام دادن جنایت جنگی کرد. این حملات هوایی نیروهای به رهبری عربستان در طول دو ماه گذشته باعث کشته شدن 39 غیر نظامی از جمله 26 کودک شده است.

به گزارش کودک پرس ،در مقابل ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بارها ضمن رد اتهامات مربوط به جنایات جنگی این ائتلاف در یمن، اظهار داشته است که این حملات نیروهای مسلح حوثی و نه غیر نظامیان رامورد هدف قرار می­ دهد.

یمن در طول سال های گذشته به میدانی برای یک جنگ داخلی تمام عیار تبدیل شده است. دولت سابق یمن که از جانب عربستان سعودی و همچنین بریتانیا و آمریکا حمایت می­ شود با حوثی­ های شمال این کشور که اکنون صنعا را نیز در اختیار دارند در جنگ داخلی به سر می برد.

با این حال سارا لی ویستون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشرحقوق بشر اظهار داشت: عربستان سعودی وعده داده است حملات هوایی خود را قانونی­ تر و دقیق ­تر انجام دهد به نحوی که کودکان یمنی بار دیگر به قربانی این حملات هوایی تبدیل نشوند.

او در ادامه گفت: این حملات باعث شده است تا قراردادن ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و حملات هوایی آن در یمن به لیست شرم آور سازمان ملل به یک نوع ضرورت تبدیل شود.

در 4 آگوست نیز هواپیماهایی به رهبری عربستان سعودی با حمله به یک خانه در استان صعده در شمال یمن باعث زخمی شدن سه نفر و کشته شدن شش کودک یک خانواده شوند. این ائتلاف همچنین در سه جولای در استان جنوبی تعز نیز به حمله به یک واحد مسکونی یک زن و دختر هشت ساله را کشت.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه گزارش خود می ­افزاید: با نه نفر از اعضای این خانواده ­هایی که از تاریخ 9 ژوئن تا 4 آگوست مورد حمله قرار گرفته ­اند، مصاحبه کرده است. اما آنان در این مناطق هیچ گونه اهداف نظامی را مشاهده نکرده ­اند.

این جنگ باعث کشته شدن ده هزار نفر، آوارهشدن بیش از سه میلیون یمنی و نابودی زیرساخت ­های این کشور شده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا در ماه سپتامبر تحقیقاتی بین المللی در رابطه با جنایت ­های عربستان در یمن را انجام دهد.

 

منبع: ایسکانیوز

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار