249569
۰۱ آذر ۱۴۰۲
کودکان و نوجوانان

در کشور ۱۸ میلیون کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال داریم

دبیر مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: در کشور ۱۸ میلیون کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال داریم که باید با اقدامات پیشگیرانه و حمایتی مانع آسیب دیدن آن‌ها شویم و کودکان نیازمند و بی سرپرست و بد سرپرست باید تحت حمایت ویژه قرار گیرند.

به گزارش کودک پرس ، کاظمی  در جلسه شورای اجتماعی آذربایجان شرقی در تبریز گفت:در دنیا سران کشور‌ها جمع شده و اسناد و کنوانسیون‌های مربوط به حقوق بشر را تدوین کرده اند تا از کودکان حمایت شود، ولی رژیم سفاک و جانی آمریکا عضو این کنوانسیون‌ها نیست و این اسناد را نپذیرفته است چنانچه اکنون شاهد حمایت علنی این دولت استکباری از رژیم بی ریشه اسرائیل در کودک کشی و به خاک و خون کشیدن کودکان مظلوم غزه هستیم.

وی افزود:  کودکان حق دارند از تغذیه سالم بهداشت خانواده خوب آموزش و حق حیات و بقا برخوردار باشند و باید از آزار‌های روحی جسمی و جنسی و فقر و خشونت و جنگ به دور باشند.

وی بیان کرد: بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کودک در دنیا آزار و خشونت را تجربه کرده اند، حتی در خانواده‌های مرفه نیز شاهد این آزار‌ها بوده ایم که برخی حتی شناسایی نمی‌شوند و یا از ترس سکوت می‌کنند.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: دولت برای حمایت از کودکان در کشور عزم جدی دارد و در کنار کودکان خودمان ۷۰۰ هزار تا یک میلیون نفر کودک افغان نیز در کشور داریم که در مدارس ما مشغول تحصیل هستند و نیاز به فضا و امکانات آموزشی دارند.

کاظمی از دستگاه‌های مختلف خواست در زمینه اجرای طرح‌های حمایتی از کودکان همکاری کنند و جدیت داشته باشند بویژه در آذربایجان شرقی و تبریز که مهد فرهنگ و تمدن است.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در استان به علت وجود خیریه‌ها و انسانی نیکوکار متکدیان کودک نداریم و کودکان کار نیز ساماندهی می‌شوند و شیرخوارگاه‌ها نیز به واسطه خیرین نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست را بر عهده دارند.

محمدی افزود: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در زمینه تربیت انسان‌های سالم تلاش کنند تا کودکانمان به دور از آسیب‌های اجتماعی در آرامش و برخورداری از امکانات پرورش یابند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار