23185
۲۰ شهریور ۱۳۹۶

رژیم کودک‌کش صهیونیستی حامی اصلی حاکمان میانمار

به گزارش کودک پرس ،  مجمع جهانی مستضعفین، مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر و پژوهشگاه مطالعات جهان بیانیه‌ای را با موضوع نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار، منتشر کردند که به شرح زیر است: در چند روز گذشته مجددا اخباری از قتل عام مسلمانان میانمار توسط ارتش این کشور و بیرون راندن پناهندگان مسلمان میانماری از […]

به گزارش کودک پرس ، 

مجمع جهانی مستضعفین، مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر و پژوهشگاه مطالعات جهان بیانیه‌ای را با موضوع نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار، منتشر کردند که به شرح زیر است:

در چند روز گذشته مجددا اخباری از قتل عام مسلمانان میانمار توسط ارتش این کشور و بیرون راندن پناهندگان مسلمان میانماری از بنگلادش منتشر شد.

این مسلمانان مظلوم که در کشور خود تحت شدیدترین ستم‌ها و تضییع حقوق اولیه انسانی قرار دارند و تابعیت آنان نیز توسط دولت میانمار انکار می‌شود، نه تنها در کشور خود، بلکه در سراسر دنیا در غربت بسر می‌برند.

مسلمانان میانمار طی دو قرن اخیر تحت ستم بوداییان افراطی و حاکمان میانمار قرار دارند. بیش از دو قرن است که مسلمانان میانمار از اجرای قوانین شریعت و انجام آزادانه فرایض مذهبی محرومند و چاره‌ای جز مهاجرت به دیگر کشورها ندارند.

 نیم‌قرن است که حاکمان میانمار از انجام فریضه حج مسلمانان جلوگیری کرده و کوچک‌ترین فعالیت آنان در مساجد را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند.

از طرفی دولت میانمار نیز سعی در تغییر ترکیب جمعیتی ایالت‌های مسلمان‌نشین از جمله ایالت «آراکان» و «روهینگیا» دارد.

بیش از یک دهه است که تبعیض‌ها علیه مسلمانان، جای خود را به کشتارجمعی، زنده سوزاندن، آواره کردن از دیار و کاشانه و تخریب وسیع مساجد داده است که یک نمونه آشکار آن قتل عام نمازگزاران یک مسجد در 15 می سال 2001 بود.

همچنین در حملات شهریور سال 96 که توسط ارتش میانمار انجام شد، نزدیک به 20 هزار نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند.

می‌توان گفت حامی اصلی ارتش و حاکمان میانمار، کسی جز رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیست زیرا خود سابقه طولانی در نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی دارد. این نسل کشی وحشیانه نشانگر عمق کینه‌توزی حاکمان میانماری نسبت به مسلمانان این کشور است.

جبهه استکبار جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر، گاهی با سکوت مرگبار خود و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم حاکم بر میانمار و گاهی با ارسال مستقیم تسلیحات توسط رژیم غاصب صهیونیستی، در این جنایات علیه بشریت شرکت دارند، سلطه‌گرانی که اگر منافع نامشروعشان در گوشه‌ای از جهان به خطر بیفتد، فریاد و عربده حقوق بشری‌شان گوش فلک را کر می‌کند اما هنگامی که مظلومانی در جهان تحت ستم دولت‌های مزدور قرار گیرند، ارزش‌های انسانی و حقوق بشر کاملا از خاطرشان محو می‌شود.

در خصوص مظلومیت مسلمانان میانمار می‌توان به این نکته اشاره کرد که شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نهاد اصلی مسئول امنیت جهان کوچکترین اقدامی برای متوقف ساختن این نسل‌کشی انجام نداده و سازمان ملل نیز تنها به صدور بیانیه‌های غیر الزام‌آور اکتفا کرده است .

جای امیدواری است که در کشور عزیزمان ،232 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای، جنایت‌های بی‌شرمانه علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرده‌اند اما متاسفانه هنوز شاهد اقدام موثری از سوی دستگاه دیپلماسی کشور برای متوقف ساختن این ” جنایت علیه بشریت ” نبوده‌ایم .

مجمع جهانی مستضعفین، مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر و پژوهشگاه مطالعات جهان ضمن محکوم کردن این حملات وحشیانه و نسل‌کشی مسلمانان میانمار، خواستار توقف هر چه سریع‌تر این جنایات و پایان دادن به قتل عام مسلمانان شدند. از طرفی نیز از مسئولان دولتی به خصوص وزیر محترم امور خارجه توجه ویژه به این موضوع و اقدام سریع و موثر را درخواست کردند.

 

منبع: گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار