22468
۰۵ شهریور ۱۳۹۶

عدم توجه مسئولان به استعدادهای کودکان

در وضعیتی که مدیران استانی در جلسات فرسایشی و فاقد خروجی به دنبال توسعه هستند، حوزه کودک و نوجوان با استعدادهای درخشان مورد غفلت قرار گرفته و در غربتی وصف ناشدنی برنامه‌های تربیتی خود را دنبال می‌کند.

به گزارش کودک پرس ،  کودکان اردبیلی سال گذشته ۲۷ رتبه برتر و دیپلم افتخار را در رقابت‌های هنری جهانی نصیب این استان کردند، اما سهم آنها حتی یک تقدیر و حتی توجه از سوی مسئولان نبود. نه در مقوله پرورش استعدادهای این حوزه و نه در راستای تقویت توانمندی کودکان اقدام جامعی صورت نگرفته و استعدادهای کشف نشده در خواب خرگوشی مدیران فراموش می‌شود و اگر زمانی کشف شده باشد از سوی داوران خارجی و نه مدیران استانی ارزش و جایگاه آن اعلام می‌شود.

 

این در حالی است که مدیر یکی از مهم‌ترین نهادهای متولی امور کودک و نوجوان به استعدادهای شگفت‌انگیز کودکان اردبیلی تأکید دارد و آرزوی خود را اهمیت به جوایز و رتبه‌های کسب شده کودکان در رقابت‌های جهانی توصیف می‌کند. در ۳۴ مرکز کانون پرورش فکری استان بیش از ۶۵ هزار کودک و نوجوان عضو هستند که اغلب آن ها با استعدادهای شگفت‌انگیز خود مربیان ما را شگفت‌زده کرده‌اند.

هاجر جمادیه تصریح کرد: حد فاصل سال های ۹۰ تا ۹۴ کودکان اردبیلی در رقابت‌های جهانی موفق به کسب ۳۶ دیپلم افتخار، رتبه برتر و جوایز ممتاز شده‌اند و در سال ۹۵ نیز شاهد کسب ۲۷ رتبه هستیم. وی بیشترین میزان موفقیت کودکان را در هنر نقاشی عنوان کرد و گفت: با این وجود در زمینه خوشنویسی، سرود و شعر نیز کودکان ما خوش درخشیده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تأکید کرد: همان‌طور که به یک قهرمان ورزشی و شخصیت فرهنگی بها می‌دهیم، انتظار می‌رود به کودکان نیز به پاس استعداد و توانمندی‌شان بها داده شود.

جمادیه تصریح کرد: متأسفانه با وجود اهمیت حوزه کودک و نوجوان، کودکان در مقابل جوایز کسب شده تنها از سوی کانون پرورش فکری مورد تجلیل و تشویق قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: تمامی آثار هنری تولیدی کودکان حاصل خلاقیت ذهنی آن ها و هدایت مربیان است و رتبه‌های کسب شده نشان می‌دهد کودکان اردبیلی سرمایه قابل توجهی برای استان هستند.

منبع:  خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار