21823
۲۴ مرداد ۱۳۹۶

استفاده 20 هزار کودک و نوجوان از برنامه های کانون پرورش فکری

مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از بهره مندی ۲۰ هزار کودک و نوجوان از فعالیت های کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، جهانبخش قنبری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به فعالیت های این کانون و اهمیت آموزش های مختلف و استعداد یابی بچه ها از دوران کودکی گفت: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان همواره در راستای این مهم گام های موثری برداشته است و برگزاری برنامه های آموزشی و تفریحی خلاقانه به این امر کمک کرده است.

وی با اشاره به عضویت حدود 20 هزار کودک و نوجوان در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: کانون پرورشی قدمت 50 ساله دارد و همواره و در تمام طول سال در کنار کودکان و نوجوانان بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان مرکزی نیز هم اکنون 49 مرکز شهری و روستایی به فعالیت می پردازند، ادامه داد: 44 مرکز ثابت، 3 مرکز پستی و 2 مرکز سیار در روستا ها و مناطق دور افتاده و حاشیه ای در حال فعالیت هستند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی همچنین به افتتاح یک مرکز جدید در شهر اراک اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز در حال آماده سازی برای افتتاح است و با افتتاح این مرکز تعداد مراکز کانون به 50 مرکز می رسد.

وی با اشاره به اینکه کار کانون پر کردن مطلوب و غنی سازی اوقات فراغت بچه ها است، اضافه کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کودکان 6 تا 16 سال را تحت پوشش برنامه های خود دارد.

قنبری همچنین به نحوه ثبت نام و شرایط عضویت در کانون اشاره کرد و گفت: هزینه ثبت نام برای یک سال در کانون از 8 هزار تومان در روستا ها شروع و تا 25 هزار تومان در شهرها می رسد ولی افرادی که توانایی پرداخت حق عضویت را ندارند هیچ محدودیتی نداشته و می توانند از برنامه های کانون بهره مند شوند.

وی افزود: درب کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به روی همه نوگلان باز است و ما در استان مرکزی سعی کردیم برای ورود بچه ها آسانترین راه را انتخاب کنیم تا همه کودکانی که به هر دلیلی توانایی پرداخت حق عضویت را ندارند یا تخفیف داده می شود و یا اینکه به صورت رایگان عضویت انها پذیرفته می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این نهاد را قدیمی ترین یار و همراه بچه ها برای غنی سازی اوقات فراغت این عزیزان دانست و ادامه داد: تفاوت ما با دیگر دستگاه های فرهنگی این است که در تمام طول سال در خدمت بچه ها هستیم و برای آنها برنامه داریم.

وی همچنین اضافه کرد: بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز برگزار می شود که بچه ها بنا به دلخواه و سلیقه خود هر یک از این رشته ها را انتخاب و زیر نظر مربیان برجسته و مجرب آموزش می بینند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار