موقعیت فعلی شما : خانه/نوزاد و شیرخوار
21522
۱۷ مرداد ۱۳۹۶

با نوزادی که شیر نمیخورد چه کنیم؟

در عین حال هم در ماه های اول زایمان حتما تغذیه خوبی داشته باشید و لبنیات، انواع میوه و سبزی، کباب و مایعات زیاد بخورید که در افزایش شیر شما نقش دارد. از طرف دیگر زمانی که نوزاد سینه مادر را بمکد شیر زیاد می شود. به نظر می‌رسد اگر کمی صبور باشید و آموزش لازم را ببینید این مشکل حل شود.

سوال : سلام. نوزاد دختری دارم 3 روزه که هیچ تمایلی به خوردن ندارد. سینه‌ام را نمی‌گیرد و شیشه هم نمی‌خورد. بی‌حال است و انگار قندش پایین افتاده و خوابش می آید. چطور بهش شیر بدهم که بچه‌ام از حال نرود.

پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، فوق‌ تخصص نوزادان و کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
نگفته‌اید که آیا به درستی وضعیتتان را هنگام دادن شیر به کودک حفظ می‌کنید یا نه. توصیه می‌شود درست بغل کردن شیرخوار و شیر دادن به او را کاملا آموزش ببینید. قدرت مکیدن نوزاد 3 روزه خوب است و تا روز دهم شیر مادر کامل می‌شود که در اثر همین مکیدن شیر توسط شیرخوار است. بنابراین اگر شما آموزش های لازم را برای شیر دادن به کودک ببینید و حین شیر دادن، نوک سینه کاملا برجسته باشد و قدرت مکیدن شیرخوار هم خوب باشد، مطمئنا مشکلی در شیر دادن به شیرخوارتان نخواهید داشت. به شما توصیه می شود کمی تحمل کنید و آرام باشید و این مسئله باعث بروز تشویش و نگرانی در شما نشود. کودک را آرام بغل کنید و سینه خود را هر یک دو نیم تا دو ساعت به مدت 20 تا 30 دقیقه در دهن او بگذارید. در عین حال هم در ماه های اول زایمان حتما تغذیه خوبی داشته باشید و لبنیات، انواع میوه و سبزی، کباب و مایعات زیاد بخورید که در افزایش شیر شما نقش دارد. از طرف دیگر زمانی که نوزاد سینه مادر را بمکد شیر زیاد می شود. به نظر می‌رسد اگر کمی صبور باشید و آموزش لازم را ببینید این مشکل حل شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار