موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
214715
۱۷ اسفند ۱۳۹۸

برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن فیلیپین+ تصاویر

چهل و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم فیلیپین با عنوان «قرآن و حقوق زن و کودک در اسلام» با پیام رئیس‌جمهور فیلیپین و حضور دبیرکل کمیسیون ملی مسلمانان این کشور در شهر مانیل برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین، در این مراسم که ۱۳ اسفندماه برگزار شد، حضور داشت. این دوره از مسابقات با حضور ۳۶ قاری از آقایان و بانوان در رده‌های سنی متفاوت و از مناطق مختلف فیلیپین انجام و به‌ طور مستقیم از چند رادیوی فیلیپین و شبکه اجتماعی فیس‌بوک پخش شد.

شروع این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و سپس پیام رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین قرائت شد. رئیس‌جمهور در پیام خود با ابلاغ سلام گرم به جامعه مسلمانان فیلیپین، از تلاش‌های کمیسیون ملی مسلمانان در برگزاری مستمر این مسابقات و مشارکت مسلمانان در آبادانی و پیشرفت کشور تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: مسلمانان فیلیپین با عمل به فرهنگ و میراث اسلامی خود و تقویت ارتباط با جامعه بین‌المللی مسلمانان، سفیران خوبی‌ها در جهان باشند.

رئیس‌جمهور نیز در پیامش اظهار کرده بود: «ما همه به عنوان ملت فیلیپین دست در دست هم برای تحقق هر چه بیشتر وحدت، صلح و پیشرفت فیلیپین تلاش می‌کنیم.»

 

پانگارانگن، دبیرکل کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین، نیز در افتتاحیه به ارائه گزارشی از برگزاری سالیانه مسابقات ملی قرآن در فیلیپین پرداخت و بر اهمیت گسترش تلاوت قرآن مجید در جامعه تأکید و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه خداوند دستورات خود را برای سعادت دنیوی و اخروی بشر در قرآن کریم بیان کرده است، مسلمانان با تأسی و عمل به قرآن مجید، بیش از پیش در زندگی فردی و اجتماعی خویش و دستیابی به حیات طیبه موفق باشند.

وی برای موفقیت ملت‌ها از جمله ملت ایران برای غلبه بر بیماری کرونا دعا و بیان کرد: امیدوارم مشکلات مسلمانان در مناطق مختلف جهان مانند فلسطین، چین، میانمار و هند برطرف شود و این مسلمانان بتوانند به زودی به حقوق حقه خویش دست یابند.

سپس، مسابقات در دو بخش برادران و خواهران آغاز شد که تا پاسی از شب ادامه یافت. با پایان قرائت‌ها، داوران به بررسی ارزیابی پرداختند و در نهایت ۴ نفر از آقایان و ۴ نفر از خانم‌ها رتبه اول تا چهارم این دور از مسابقات را کسب کردند و به نفرات برتر لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

 

نفر اول آقایان در این دور از مسابقات از دارالقرآن مسجد آبی مانیل بود که این دارالقرآن مورد حمایت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی ایران قرار دارد. همچنین مقرر شد که نفرات اول این دوره از مسابقات از سوی کمیسیون ملی مسلمانان به رایزنی فرهنگی معرفی شوند تا متناسب با شرایط مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از آنها دعوت شود.

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار